BMW X5 M: driftig dromen

Een SUV met driftmodus, moeten we dat willen?

BMW X5M G05 2019
BMW X5M G05 2019
BMW X5 koplamp
BMW X5 M
BMW X5M G05 2019
BMW X5M G05 2019
BMW X5 koplamp
BMW X5 M

De dikste benzinestokende BMW X5, de xDrive50i, komt niet naar Europa. BMW wil niet precies vertellen waarom, alleen dat het niet is vanwege de WLTP en dat we de line-up goed in de gaten moeten houden. Er staat ons dus sowieso nog iets leuks te wachten.

Misschien doelen ze op de BMW X5 M, of misschien komt er nog wat tussenin. Wat het antwoord ook is, Aksyonov Nikita maakte alvast een opzetje van een BMW X5 M, inclusief de bekende M-streperij.

Vermoedelijk krijgt de nieuwe BMW X5 M de bekende 4,4-liter V8 met iets meer dan 600 pk. Het sprintje naar de 100 km/u schommelt dan in de buurt van de 4,0 seconden. BMW begrenst de topsnelheid standaard op 250 km/u.

Driftmodus op de BMW X5 M?

De vierde generatie BMW X5 deelt zijn platform met de BMW 5-serie en dus met de zeer driftbare M5. Technisch gezien zou het voor BMW een peulenschil zijn om de nieuwe BMW X5 M een driftknop te geven. Leuk om driftig over te dromen, al kun je er maar beter niet op rekenen – er kan alleen maar ellende van komen. BMW wil vast graag reserve-onderdelen verkopen, maar dit gaat wat ver.

Ik wil nú een BMW X5 M

Dat kan niet. Wel kun je je dorst lessen met diesel in de vorm van de BMW X5 M50d. De zes-in-lijn geeft je 400 pk en 760 Nm koppel. In 5,2 seconden zit je op de 100 km/u met een top van 250 km/u. Daar kun je wel eventjes mee uit de voeten.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken