Wie ooit al knagend aan een taai broodje van 10 euro naar buiten keek vanuit een Boeing 737 en zich afvroeg: ‘Hoe zou het zijn om nu het raampje te openen?’: hier is je antwoord. De Brabus Rocket 900 Cabrio haalt een topsnelheid boven de 350 km/u. Steek – als passagier – maar even je hoofd omhoog op de Autobahn.

Mocht een vliegje niet je schedel doorboord hebben, kun je tijdens een tankstop (want die ga je vaak hebben) de motorkap openen om de machtige V12 te aanschouwen. Brabus boorde de 6,0-liter op tot 6,3 liter en monteerde een krukas met een langere slag. Oh, en nieuwe turbo’s, natuurlijk. Nieuwe zuigers en sterkere drijfstangen zorgen ervoor dat de ingewanden van de twaalfcilinder niet door de motorkap vliegen. De omgebouwde Mercedes-AMG S 65 produceert daarmee 900 pk en 1.500 Nm koppel. Dat is meer dan, eh, bijna alles.

Wint de Brabus Rocket 900 Cabrio het van een Ferrari?

Op de rollerbank, zeker. In een sprintje niet. De zware cabrio met achterwielaandrijving doet 3,9 seconden over een sprint naar 100 km/u. Geen NASA-tijden dus. Zonder twijfel is de Brabus Rocket 900 Cabrio wel een van de meest efficiënte manieren om rubber te verpulveren.

En verder?

Brabus geeft je de mogelijkheid om een flinke optielijst onder te krassen. Bijvoorbeeld een nieuwe kilometerteller die 400 km/u aanduidt. Of koolstofvezel deeltjes. Of speciale flippers achter het stuur. Of 22-inch velgen. Maak het zo gek als je wilt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)