
Een gebrek aan offroad-capaciteiten staat bij niemand hoog op het klachtenlijstje als het gaat om de Discovery. De SVO-afdeling hield het lijstje ondersteboven en bouwde de ultieme offroad-Disco (niet te verwarren met een schuurfeest). Aanschouw de Land Rover Discovery SVX.
De foto’s suggereren niet direct de volledige Tomb Raider-behandeling, maar vergis je niet. De aan- en afrijhoeken zijn groter en de Hydraulic Active Roll Control (H-ARC) is nieuw voor de Land Rover Discovery SVX. Dit systeem zorgt ervoor dat hij minder helt. Bij offroaden is het immers altijd gunstig om het rubber op de grond te houden het dak naar boven.
De computersystemen
Het aangepaste Terrain Response 2-systeem werkt samen met een actief middendifferentieel en een elektronisch sperrend achterdifferentieel. De hackers bij LaRo friemelden aan bijna alle computersystemen, van de tractiecontrole tot de All-Terrain Progress Control. De Goodyear Wrangler-banden in de maat 275/55 R20 slingeren de modder in de rondte.
En mocht het je met al deze foefjes niet lukken om ergens tegenop te rijden, dan beuk je met de 625-Nm en 525-pk sterke V8 gewoon overal doorheen. Als alles tegenzit: aan de achterzijde is een elektrische lier geïntegreerd. Als je hiermee vast komt te zitten, heb je een speciaal (en nutteloos) talent.
Meer van TopGear


Best gek: Ineens bestaat de Land Rover Defender niet meer

LaRo Discovery op de Nürburgring

Land Rover Discovery vs tankgranaat

De beste gezins-SUV van 2017

Land Rover Discovery vs zijn rivalen

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Stelling: BMW is de weg kwijt

Een hypercar van Audi? Mogelijk!

Toyota Land Cruiser: gloednieuwe bejaarde

De Suzuki Swift Sport is een medium-warme hatchback

Het elektrische duo van de Volkswagen Groep

Kia Proceed: je reinste postermateriaal

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden
