
Toen Bugatti eerder dit jaar hun sinistere La Voiture Noire aankondigde, werden er heel veel miljardairs verdrietig. Van deze opper-Bugatti, een eerbetoon aan de klassieke Type 57 SC Atlantic, wordt er namelijk maar één gemaakt. Gelukkig is Bugatti de beroerdste niet en komen ze nu met een eerbetoon aan dit eerbetoon – in de vorm van niet een, maar twee speciale uitvoeringen van de Chiron. De naam: Bugatti Chiron Noire. Hé, het is maandag, niet te veel creativiteit verwachten.
Als koper van een Bugatti Chiron Noire kun je kiezen uit de edities Elégance en Sportive. De eerste heeft een carrosserie van kaal zwart koolstofvezel met accenten van mat gepolijst aluminium. De Bugatti-badge is van massief zilver en zowel buiten als binnen vind je talloze Noire-inscripties terug. De Sportive – onze keuze, moeten we eerlijk toegeven – valt op door de matte finish van zijn koolstofvezel carrosserie. Verder zijn alle accenten, de wielen, de grille en zelfs de uitlaten uitgevoerd in matzwart. Ook in het interieur is dit het overheersende thema. Je koopt niet voor niets een auto die ‘Noire’ heet.
De specificaties van de Bugatti Chiron Noire blijven ongewijzigd: een 8,0-liter W16, 1.500 pk, 1.600 Nm. Je had ook niet echt méér nodig, gokken we zo. Ook deze speciale editie is uiteraard gelimiteerd: er worden slechts twintig exemplaren van de Chiron Noire gemaakt. Ze kosten 3 miljoen euro per stuk, exclusief belastingen. Liever een Chiron Sport in deze uitvoering? Geen probleem: dat kost je 100.000 euro extra.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie
