
Eigenaren van een Bugatti Veyron hebben het niet makkelijk. Gemiddeld hebben ze meer dan tachtig auto’s, drie privéjets en een jacht. En de onderhoudsrekening van de collectie komt bovenop de astronomische bedragen die de Bugatti-dealer vraagt voor een setje velgen of banden.
Gelukkig steekt het merk zijn klanten nu een welverdiend hart onder de riem. Want Bugatti verlengt de fabrieksgarantie tot 15 jaar – als enige automerk ter wereld. Scheelt toch weer iets in de onderhoudskosten. De verlengde garantie is een onderdeel van hun Loyalty Maintenance Programme.
Bugatti Certified
Veyron-eigenaren moeten eerst aankloppen bij Bugatti voor een speciale keuring. ‘Van airbags tot bougies, alles wordt met hoge precisie getest en indien nodig vervangen’, zegt Bugatti. Eh, ja, als je de werking van een airbag test, moet je hem inderdaad vervolgens vervangen. Verder worden alle software-updates uitgevoerd en alles wat vervangen moet worden, wordt vervangen.
Wanneer de Veyron goed bevonden is, is de auto officieel Bugatti Certified. Op deze manier zorgt Bugatti ervoor dat alle modellen in top-tóp-staat blijven. Als je op zoek bent naar een Veyron, check dan dus of het keurmerk aanwezig is. Overigens ben je als Veyron-eigenaar bijna verplicht om de check te laten doen, want je wilt wel dat je investering zijn waarde behoudt.
Meer van TopGear


Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Oeps: Man komt na 4 maanden achter simpele reden waarom zijn Bugatti niet wil starten

Woeste Bugatti-bestuurder rijdt prijzig lakwerk stuk tegen BMW bij verkeersfittie

Zo ziet een Bugatti-wiel van 35.000 euro er vanbinnen uit als je het opensnijdt

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Chloe Dowsett heeft een bijzondere baan bij Rolls-Royce

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers
