
Eigenaren van een Bugatti Veyron hebben het niet makkelijk. Gemiddeld hebben ze meer dan tachtig auto’s, drie privéjets en een jacht. En de onderhoudsrekening van de collectie komt bovenop de astronomische bedragen die de Bugatti-dealer vraagt voor een setje velgen of banden.
Gelukkig steekt het merk zijn klanten nu een welverdiend hart onder de riem. Want Bugatti verlengt de fabrieksgarantie tot 15 jaar – als enige automerk ter wereld. Scheelt toch weer iets in de onderhoudskosten. De verlengde garantie is een onderdeel van hun Loyalty Maintenance Programme.
Bugatti Certified
Veyron-eigenaren moeten eerst aankloppen bij Bugatti voor een speciale keuring. ‘Van airbags tot bougies, alles wordt met hoge precisie getest en indien nodig vervangen’, zegt Bugatti. Eh, ja, als je de werking van een airbag test, moet je hem inderdaad vervolgens vervangen. Verder worden alle software-updates uitgevoerd en alles wat vervangen moet worden, wordt vervangen.
Wanneer de Veyron goed bevonden is, is de auto officieel Bugatti Certified. Op deze manier zorgt Bugatti ervoor dat alle modellen in top-tóp-staat blijven. Als je op zoek bent naar een Veyron, check dan dus of het keurmerk aanwezig is. Overigens ben je als Veyron-eigenaar bijna verplicht om de check te laten doen, want je wilt wel dat je investering zijn waarde behoudt.
Meer van TopGear


Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Oeps: Man komt na 4 maanden achter simpele reden waarom zijn Bugatti niet wil starten

Woeste Bugatti-bestuurder rijdt prijzig lakwerk stuk tegen BMW bij verkeersfittie

Zo ziet een Bugatti-wiel van 35.000 euro er vanbinnen uit als je het opensnijdt

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

We hebben goed nieuws voor liefhebbers van de Volvo XC90 met benzinemotor

Dit verwarrende verkeersbord betekent niet wat jij denkt (dus pas op voor een boete)

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)
