
Eigenaren van een Bugatti Veyron hebben het niet makkelijk. Gemiddeld hebben ze meer dan tachtig auto’s, drie privéjets en een jacht. En de onderhoudsrekening van de collectie komt bovenop de astronomische bedragen die de Bugatti-dealer vraagt voor een setje velgen of banden.
Gelukkig steekt het merk zijn klanten nu een welverdiend hart onder de riem. Want Bugatti verlengt de fabrieksgarantie tot 15 jaar – als enige automerk ter wereld. Scheelt toch weer iets in de onderhoudskosten. De verlengde garantie is een onderdeel van hun Loyalty Maintenance Programme.
Bugatti Certified
Veyron-eigenaren moeten eerst aankloppen bij Bugatti voor een speciale keuring. ‘Van airbags tot bougies, alles wordt met hoge precisie getest en indien nodig vervangen’, zegt Bugatti. Eh, ja, als je de werking van een airbag test, moet je hem inderdaad vervolgens vervangen. Verder worden alle software-updates uitgevoerd en alles wat vervangen moet worden, wordt vervangen.
Wanneer de Veyron goed bevonden is, is de auto officieel Bugatti Certified. Op deze manier zorgt Bugatti ervoor dat alle modellen in top-tóp-staat blijven. Als je op zoek bent naar een Veyron, check dan dus of het keurmerk aanwezig is. Overigens ben je als Veyron-eigenaar bijna verplicht om de check te laten doen, want je wilt wel dat je investering zijn waarde behoudt.
Meer van TopGear


Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Oeps: Man komt na 4 maanden achter simpele reden waarom zijn Bugatti niet wil starten

Woeste Bugatti-bestuurder rijdt prijzig lakwerk stuk tegen BMW bij verkeersfittie

Zo ziet een Bugatti-wiel van 35.000 euro er vanbinnen uit als je het opensnijdt

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit
