
Zestien cilinders en 1.200 pk – dat moet wel geweldig klinken, toch? Dat zou je zeggen, maar de Bugatti Veyron (en ook de Chiron) klinken zeer ingetogen. Dat is enerzijds omdat de vier turbo’s een dempende werking hebben, en anderzijds omdat het ook een auto moet zijn waarin de clientèle honderden kilometers aan elkaar kan rijgen, zonder gek te worden van het gedreun. Bovendien moet de Veyron voor elke markt aan strenge eisen voldoen.
Van droomverhuurbedrijf Royalty Exotic Cars hoeft de W16 geen muurbloempje te zijn. Zij trekken het volledige uitlaatsysteem van zo’n 60 kilo van de Veyron af en vervangen het door lichter, op maat gemaakt titanium buizenwerk. Ze verwachten tot wel 15 procent extra vermogen te produceren, wat een flinke toename is voor een auto met 1.200 pk – daar zijn we dan ook wat sceptisch over.
Maar wat in ieder geval flink toeneemt door de Ryft-uitlaat, is het geluid. Laag in de toeren is nu een diep geronk hoorbaar. Revven doet de Veyron niet zo goed, omdat moderne auto’s dat nu eenmaal niet doen. Op tempo zijn de turbo’s bijzonder goed hoorbaar, net als het geluid van de W16. We zouden andere Bugatti-eigenaren willen adviseren om ook een titanium uitlaat te nemen, en dan heel vaak bij ons langs te rijden.
Bugatti Veyron met nieuwe titanium uitlaat klinkt goed
Eén reactie op “Bugatti Veyron met nieuwe titanium uitlaat klinkt goed”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Oeps: Man komt na 4 maanden achter simpele reden waarom zijn Bugatti niet wil starten

Woeste Bugatti-bestuurder rijdt prijzig lakwerk stuk tegen BMW bij verkeersfittie

Zo ziet een Bugatti-wiel van 35.000 euro er vanbinnen uit als je het opensnijdt

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom

Welke auto’s staan langer bij de garage: elektrische auto’s of met een verbrandingsmotor?

De mooiste Alfa Romeo keert terug, zelfs met een handbak (en geen elektromotoren)

Video speelt niet af?