Als leerlingen met een schoolproject dat maar niet goedgekeurd wordt, blijven Andretti en Cadillac maar zeuren bij de FIA dat ze een F1-team willen opzetten. De twee Amerikaanse bedrijven willen maar wat graag meedoen in de autosportklasse, maar worden telkens geweigerd. Wellicht dat een concurrent voor de AMG One en RB17 met een Cadillac-logo als overtuigend argument kan dienen.

Mike Simcoe is de vice-voorzitter van de ontwerpafdeling van General Motors. Hij sprak het Australische Drive over de mogelijkheid van een Cadillac hypercar voor op de weg (foto ter referentie). In wat de minst subtiele hint ooit is, zegt Simcoe: ‘Kunnen we er een bouwen? Ja. Zouden we dat willen? Ja. Zijn we er een aan het bouwen? Dan zouden we te veel verklappen.’

Simcoe voegt daar aan toe dat de aandrijving van een mogelijke Cadillac hypercar geen issue is. Of de auto’s nu een verbrandingsmotor of een elektromotor hebben, dat maakt niet uit: Cadillac wil verbonden blijven met performance. ‘Anders zouden we geen gesprekken over de [F1] hebben’, zegt de General Motors-topman.

Komen er ook meer Cadillac Blackwings?

Wie nu een performance Cadillac wil, moet het doen met een CT4-V Blackwing of CT5-V Blackwing doen. Wederom deelt Simcoe niet al te subtiel dat deze modelreeks blijft. Het is dus niet ondenkbaar dat de elektrische Celestiq een Blackwing-uitvoering krijgt. En met wat geluk zou de Cadillac ook een sportieve SUV van de Optiq kunnen maken die ook naar Nederland en België komt.

De auto in de afbeelding is geen performanceauto

De Cadillac InnerSpace die je bovenaan het bericht ziet, is een studiemodel. Uiteraard is de InnerSpace elektrisch: hij staat op hetzelfde platform als de zojuist onthulde Silverado EV. Op de schermen kun je naar buiten turen met een extra laagje Augmented Reality, maar je kunt ook gewoon een film kijken. Het bijzondere: de auto heeft géén stuur en zou helemaal zelfstandig rijden. Niet helemaal wat je wilt bij een sportauto.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear