
Iedereen wil tegenwoordig een crossover. Het segment groeide de afgelopen jaren met 700 procent. Het probleem is: niemand wil de wegligging van een auto met hoge bodemspeling. Om te zorgen dat de hoge crossovers niet het gevoel geven dat ze omkukelen in de bochten, hangen de meeste autofabrikanten stugge dempers onder de auto’s. Sportieve crossovers: vet cool. Het resultaat is een auto die vele malen oncomfortabeler is dan de carrosserievorm toelaat.
Citroën heeft gelukkig door dat een sportieve crossover vette onzin is, daar hebben we immers hete hatchbacks voor. Je koopt zo’n ding toch voor comfort? Daarom noemt Citroën de C4 Cactus-facelift ultra comfortabel. Ze lanceren de hatchback met de hashtag ‘#ComfortIsTheNewCool’. Terug naar de tijd van de 2CV, waar je met verse kippeneieren volgas over een weiland kon stuiteren zonder dat het stuk ging. Of in het geval van de Citroën C4 Cactus een heet bakje hipster-koffie over een klinkerweg.
Verder verliest de Cactus bij de facelift veel van de kenmerkende luchtkussens op de carrosserie. Bijzondere keuze. Qua motoren kun je kiezen uit een benzine motor met 130, 110 en 82 pk. Dieselaars drinken koffie in een C4 Cactus met 110 of 120 pk. Begin volgend jaar staat de facelift van de Citroën C4 Cactus bij de dealers.
Meer van TopGear


Citroën ë-C4 review: Niet de beste EV, maar dat heeft zo z’n charme

De Citroën C4 X is niet helemaal een tweeling van de Peugeot 408

Citroën ë-C4 Shine

Citroën C4 is nieuw

Citroën C4 Cactus krijgt geen vervolg

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Mooi moderne auto met aparte kenmerken, Citroën en DS timmeren zeer hard aan de weg, dat kan wel eens voor verfrissing op de autowegen leiden, waar ik te veel VW’s, Audi’s zie. Misschien volgen nog een nieuwe Citroën C5 en DS 6 en DS 8. Ik zou het toejuichen. In rally en racen hebben ze inmiddels al naam gemaakt. Rally: Citroën C4 thans C 3 , ver daarvoor met ZX in de Dakar rally, met de eerste DS 23 in rally van Marokko, in het racen met Citroën C4 WTTC.
Dat zou Volkswagen al een compleet nieuw model noemen…