Iedereen wil tegenwoordig een crossover. Het segment groeide de afgelopen jaren met 700 procent. Het probleem is: niemand wil de wegligging van een auto met hoge bodemspeling. Om te zorgen dat de hoge crossovers niet het gevoel geven dat ze omkukelen in de bochten, hangen de meeste autofabrikanten stugge dempers onder de auto’s. Sportieve crossovers: vet cool. Het resultaat is een auto die vele malen oncomfortabeler is dan de carrosserievorm toelaat.

Citroën heeft gelukkig door dat een sportieve crossover vette onzin is, daar hebben we immers hete hatchbacks voor. Je koopt zo’n ding toch voor comfort? Daarom noemt Citroën de C4 Cactus-facelift ultra comfortabel. Ze lanceren de hatchback met de hashtag ‘#ComfortIsTheNewCool’. Terug naar de tijd van de 2CV, waar je met verse kippeneieren volgas over een weiland kon stuiteren zonder dat het stuk ging. Of in het geval van de Citroën C4 Cactus een heet bakje hipster-koffie over een klinkerweg.

Verder verliest de Cactus bij de facelift veel van de kenmerkende luchtkussens op de carrosserie. Bijzondere keuze. Qua motoren kun je kiezen uit een benzine motor met 130, 110 en 82 pk. Dieselaars drinken koffie in een C4 Cactus met 110 of 120 pk. Begin volgend jaar staat de facelift van de Citroën C4 Cactus bij de dealers.

Reacties

  • Jan de Haan heeft op 2 februari 2019 geschreven:

    Mooi moderne auto met aparte kenmerken, Citroën en DS timmeren zeer hard aan de weg, dat kan wel eens voor verfrissing op de autowegen leiden, waar ik te veel VW’s, Audi’s zie. Misschien volgen nog een nieuwe Citroën C5 en DS 6 en DS 8. Ik zou het toejuichen. In rally en racen hebben ze inmiddels al naam gemaakt. Rally: Citroën C4 thans C 3 , ver daarvoor met ZX in de Dakar rally, met de eerste DS 23 in rally van Marokko, in het racen met Citroën C4 WTTC.

    Reageer
  • N. heeft op 27 oktober 2017 geschreven:

    Dat zou Volkswagen al een compleet nieuw model noemen…

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)