
Waarom Citroën de IAA niet heeft benut om de nieuwe C5 voor het voetlicht te brengen, zal altijd wel een raadsel blijven. Feit is dat de persintroductie nu gepland staat voor 18 oktober.
Je zou toch verwachten dat Citroën de auto die moet concurreren met bijvoorbeeld de nieuwe Ford Mondeo en de Mazda 6, op een belangrijke beurs introduceert. Maar in plaats daarvan koos Citroën er in Frankfurt voor om de fantasie van bezoekers te prikkelen met de C5-Airscape, een conceptcar. En het blijft toch een beetje lastig om door de lijnen van een cabriolet heen te kijken en je daar een sedan bij voor te stellen.
Zoals gebruikelijk in het D-segment zal ook de tweede generatie van de C5 leverbaar zijn als sedan en als stationwagen. Of Break, zoals de Fransen zeggen. Opvallend is trouwens dat de nieuwe C5 geen echte sedan is, maar een vijfdeurs hatchback. Tegen het eind van het jaar kun je de nieuweling in de Nederlandse showrooms verwachten.
Meer van TopGear


Nieuwe topdiesel voor Citroën

Uitgelicht: A4 vs C5 vs Accord
Citroën C5 naar A-label

Citroën C5 als één van de musketiers

Citroën C5 Tourer: Eerste rij-indruk

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Pas op: op deze plekken in Nederland komen hagelstenen zo groot als tennisballen je auto slopen

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

In de zomer doorrijden op winterbanden is gevaarlijk, maar niet vanwege de reden die jij denkt

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)
