
Tenminste, zo ziet ie er wel uit. De mensen van Citroën Racing, die ook Loebs WRC-auto verzorgen, hebben hun kunde losgelaten op deze DS3. Het gevolg: een 30 mm grotere spoorbreedte en een met 15 mm verlaagd onderstel, een aangepast remsysteem, een hoop koolstofvezel op en aan de carrosserie en een 1.6 turbo benzinemotor met 200 pk. En dat alles in een beperkte oplage van 1.000 exemplaren.
De motor is in de basis dezelfde als de 156 pk sterke 1.6 THP. Het motormanagement werd aangepast en de turbo werd onder handen genomen om 30% meer vermogen te leveren. Het koppel steeg van 240 Nm naar 275 Nm, voor net dat beetje extra oomph.
Binnenin de DS3 Racing vinden we wederom een voorraadje koolstofvezel. Deze conceptversie, die in Genève zal staan, is verder voorzien van een hoop oranje accenten op het dashboard, de middenconsole en de versnellingspook. Aan de buitenkant is dezelfde kleur prominent aanwezig. Op het dak prijkt bovendien een genummerde siersticker.
Als kers op de taart kan het esp van de DS3 Racing geheel uitgeschakeld worden, zodat je naar hartelust de voorbandjes in rook kunt omzetten. Schijnbaar eeuwen na de Visa Chrono hebben we hier dus eindelijk weer eens een kleine hete Citroën. Later dit jaar staat dit bommetje bij de dealer.
Meer van TopGear


DS 3 Performance: 1e rij-indruk

Rallycross: de X-factor

Citroën DS3 Cabrio Racing

Citroën DS3: zicht en zuinigheid

De 100 coolste: nummer 70 tot 56

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Max Verstappen maakt toekomstplannen voor 2026 bekend: blijft hij bij Red Bull?

Nieuwe betaalbare Skoda stationwagon zal in Nederland extra interessant zijn

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Op deze simpele wijze gaat Maserati eindelijk meer auto’s verkopen
