
Tenminste, zo ziet ie er wel uit. De mensen van Citroën Racing, die ook Loebs WRC-auto verzorgen, hebben hun kunde losgelaten op deze DS3. Het gevolg: een 30 mm grotere spoorbreedte en een met 15 mm verlaagd onderstel, een aangepast remsysteem, een hoop koolstofvezel op en aan de carrosserie en een 1.6 turbo benzinemotor met 200 pk. En dat alles in een beperkte oplage van 1.000 exemplaren.
De motor is in de basis dezelfde als de 156 pk sterke 1.6 THP. Het motormanagement werd aangepast en de turbo werd onder handen genomen om 30% meer vermogen te leveren. Het koppel steeg van 240 Nm naar 275 Nm, voor net dat beetje extra oomph.
Binnenin de DS3 Racing vinden we wederom een voorraadje koolstofvezel. Deze conceptversie, die in Genève zal staan, is verder voorzien van een hoop oranje accenten op het dashboard, de middenconsole en de versnellingspook. Aan de buitenkant is dezelfde kleur prominent aanwezig. Op het dak prijkt bovendien een genummerde siersticker.
Als kers op de taart kan het esp van de DS3 Racing geheel uitgeschakeld worden, zodat je naar hartelust de voorbandjes in rook kunt omzetten. Schijnbaar eeuwen na de Visa Chrono hebben we hier dus eindelijk weer eens een kleine hete Citroën. Later dit jaar staat dit bommetje bij de dealer.
Meer van TopGear


DS 3 Performance: 1e rij-indruk

Rallycross: de X-factor

Citroën DS3 Cabrio Racing

Citroën DS3: zicht en zuinigheid

De 100 coolste: nummer 70 tot 56

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt
