Tenminste, zo ziet ie er wel uit. De mensen van Citroën Racing, die ook Loebs WRC-auto verzorgen, hebben hun kunde losgelaten op deze DS3. Het gevolg: een 30 mm grotere spoorbreedte en een met 15 mm verlaagd onderstel, een aangepast remsysteem, een hoop koolstofvezel op en aan de carrosserie en een 1.6 turbo benzinemotor met 200 pk. En dat alles in een beperkte oplage van 1.000 exemplaren.

De motor is in de basis dezelfde als de 156 pk sterke 1.6 THP. Het motormanagement werd aangepast en de turbo werd onder handen genomen om 30% meer vermogen te leveren. Het koppel steeg van 240 Nm naar 275 Nm, voor net dat beetje extra oomph.

Binnenin de DS3 Racing vinden we wederom een voorraadje koolstofvezel. Deze conceptversie, die in Genève zal staan, is verder voorzien van een hoop oranje accenten op het dashboard, de middenconsole en de versnellingspook. Aan de buitenkant is dezelfde kleur prominent aanwezig. Op het dak prijkt bovendien een genummerde siersticker.

Als kers op de taart kan het esp van de DS3 Racing geheel uitgeschakeld worden, zodat je naar hartelust de voorbandjes in rook kunt omzetten. Schijnbaar eeuwen na de Visa Chrono hebben we hier dus eindelijk weer eens een kleine hete Citroën. Later dit jaar staat dit bommetje bij de dealer.

Reacties