
Alle rekensommetjes op Facebook en Instagram al opgelost? Het antwoord is trouwens 62. Dan hebben we iets om de tijd te doden tot de volgende uitdaging op je tijdlijn verschijnt. De configurator om de nieuwe Ferrari Roma samen te stellen, staat sinds kort online. Je kunt aan de slag met kleuren-, velg- en interieurcombinaties om een hap uit de dag te nemen. Bekijk vervolgens jouw Ferrari Roma vanuit alle hoeken, zowel vanbinnen als vanbuiten.
Vink zeker de kleur Verde British aan, omdat dat spectaculair staat op vrijwel elke auto. Een meegespoten grille valt minder op. Hoe vind je stoelen in bordeaux daarbij passen? De configurator presenteert de sportuitlaat als optie, maar aan iedereen met oren ben je verplicht dit extraatje aan te vinken. De Ferrari Roma heeft dezelfde 3,9-liter twin-turbo V8 aan boord als de Portofino, maar in dit geval met 620 pk.
Het koppel is met 760 Nm wel gelijk, en ook de prestaties ontlopen elkaar niet veel. De Roma doet 0 naar 100 in 3,4 seconden, tegen 3,5 voor de Portofino. De topsnelheid ligt in beide gevallen op ‘meer dan 320 km/u’. De V8 is in de Roma gekoppeld aan de nieuwe achttraps DCT-transmissie die debuteerde in de SF90 Stradale. De prijs van de Ferrari Roma is minimaal 244.737 euro in Nederland, maar loopt al snel op. Lakkleuren kosten tussen de 4.000 en 8.000 euro. Een skiluik is al ruim 3.000 euro. Ga zo maar even door.
Ga naar de configurator
Meer van TopGear


Ferrari Roma Spider review: Hoe rijdt de prachtige verschijning?

Rijden in de Ferrari Roma Spider: Hoe rijdt Ferrari’s softere GT?

Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Ferrari 308 GT4 vs Ferrari Roma

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
