Jarenlang moesten we wachten op een Corvette met middenmotor, en dan komen er drie op (bijna) hetzelfde moment uit. Naast de Stingray en Stingray Convertible komt er ook een ‘vette die waarschijnlijk het relevantst is voor de Europese markt: de Corvette C8.R.

Dat wordt een nachtje doorhalen

Het is relevant omdat de verkoopplannen voor Nederland nog niet officieel zijn. Wat wel zeker is, is de deelname van de Chevrolette Corvette C8.R aan de bekendste lange afstandsrace ter wereld. Met andere woorden, dit is de auto die je wakker houdt tot de kleine uurtjes op Le Mans.

‘De Chevrolet Corvette C8.R en Corvette Stingray staan voor een verandering van technologie. We kunnen de lessen die we hebben geleerd op straat toepassen op het circuit, en vice versa’, zegt Chevrolet. Het is de eerste raceauto van Corvette met een middenmotor.

De Corvette zoals hij eruit hoort te zien

Chevrolet-puristen kunnen hun hart ophalen bij de kleurstelling van de eerste auto. De Corvette C8.R heeft accenten in dezelfde felgele kleur als de C7 die veelvuldig naar het podium reed. Pak je agenda, bankpas en het nummer van de reisorganisatie er maar alvast bij. Je kunt deze auto voor het eerst zien in januari 2020 tijdens de Rolex24 in Daytona. In juni 2020 maakt hij zijn debuut op Le Mans.

Specificaties van de Corvette C8.R

De specificaties vallen op door hun afwezigheid, zoals zo vaak het geval is met raceauto’s en hun complexe (je zou zelfs het woord ‘saaie’ in de mond kunnen nemen) voorschriften. De verwachting is dat de raceauto dezelfde 6,2-liter V8 heeft als de C8-straatauto. We hopen dat het vermogen en het geluid niet worden verpest door die vervelende Balance of Performance-regelementen in de zomer van 2020.

Het geluid van de Chevrolet Corvette C8.R

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)