
Als je weinig geld wilt uitgeven en toch erbij wilt rijden alsof je iedere vinex-stoeprand aankunt, vind je sinds een paar jaar je ideale semi-SUV in de Dacia Duster. Inderdaad: een paar jaar, alweer. Dus is het de hoogste tijd voor een bescheiden faceliftje.
De Duster kreeg een nieuwe glimgrille, koplampen met dagrijverlichting en een voorspoiler die er uitziet alsof je er kratjes bier in kunt vervoeren. Ook zijn er nieuwe velgen, achterlichtjes met chroomaccenten en geribbelde dakdragers. Een en ander is bedoeld om de Duster een sterkere 4×4-uitstraling mee te geven, ook al bestelt iedereen 'm met voorwielaandrijving.
Het interieur is volledig vernieuwd – dat mocht ook wel – en is tevens een stuk ruimer geworden. Er is nu een uitgebreid Bluetooth-multimedia-navigatiesysteem te krijgen, alsmede cruisecontrole en parkeersensoren. Stabiliteitscontrole en remassistentie zijn voortaan standaard.
Ook niet onbelangrijk voor de Duster: hij is er voortaan met een moderne TCe 125 turbo-benzinemotor (6,0 l/100 km), die de auto meteen een stuk aantrekkelijker maakt voor particulieren. Dieselen kan natuurlijk ook nog, met de bekende dCi 110. De prijzen moet Dacia nog bekendmaken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

De nieuwe Dacia Duster is cooler dan ooit (en daar maken we ons zorgen om)

Dacia Duster Extreme krijgt hippe oranje details

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

Deze populaire EV wordt in Duitsland plotseling bijna de helft goedkoper

Baas Dacia: ‘Waarom zouden we rijstrookassistentie aanbieden als iedereen het toch uitzet?’

Waarom de (goedkope) Dacia Jogger een briljante auto is

Is de Dacia Jogger veilig? Volgens de Euro NCAP niet

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
