
Als je de reclame niet kent, heb je echt iets gemist. ‘The Sculptor’, heet ie. Het is de legendarische spot waar een Hindustan Ambassador omgebouwd wordt tot Peugeot 206.
Het is zonder meer de allerbeste autoreclame aller tijden, slechts naar de kroon gestoken door de Magic Ride Control-kippen van Mercedes en die keer dat Honda iets in gang zette met tandwielen.
Maar die Peugeot-reclame is toch niet helemaal volmaakt, want de auto die de hoofdrol speelt is niets anders dan een ongelakte, gebutste 206 die ze van de assemblageband hebben gehaald. Nep, dus. Stel je eens voor dat je een Ambassador echt in het moderne equivalent van de 206, een 208, kon veranderen.
Dat is precies wat we bij TopGear hebben gedaan. En wij hebben het reclamefilmpje als bewijs. Het volledige verslag lees je in TopGear Magazine nummer 155. Maar je kunt alvast genieten van het filmpje hieronder.
The Sculptor met 208
The Sculptor
Meer van TopGear


Deze gloednieuwe Wallys 719 is eigenlijk een oude auto (die we hier ook ooit hadden)

De stiekeme reden waarom de Peugeot 206 GT van die vreemde lange bumpers had

Peugeot 206 GTI crasht hard na kleine stuurfout op Circuit Assen

Max crashte op de Ring, dit waren zijn onkosten

Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips kopen?

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
