
Als je hiermee tien jaar geleden op 100% Tuning verscheen, was je sowieso de coolste snuiter op de beursvloer. Nog cooler dan die hilarische gast die aan elke beursmevrouw vraagt of je haar ‘bij de auto krijgt’. Hoe komt ie er toch op? In Italië staat deze Peugeot 206 te koop. We herhalen: Peugeot 206.
Iemand besteedde bijzonder veel uren en moeite om deze auto een face- en bips-lift te geven. Alleen aan de daklijn kun je ‘m nog herkennen als Peugeot 206. Voorop wisselde een plaatwerkkunstenaar de neus met die van een Volkswagen Polo GTI. De achterkant komt van een Audi A1. De deurgrepen komen van een Audi A6 en het glazen dak komt van een Smart Fortwo.
De wielkasten groeiden met 3 centimeter in breedte vóór en met 4 centimeter achter. Pas maar heel goed op voor parkeerdeuken, want de voorschermen zijn geïntegreerd in de carrosserie. Even wisselen, dat gaat dus niet. Het geheel werd overgespoten in de kleur Verniciatura Tortora, wat zich laat vertalen naar ‘Duifgrijs’.
De binnenkant van de Peugeot 206 met Polo-neus
Het interieur is al net zo’n feest als de buitenkant. De accentkleur van de velgen komt terug op het dashboard en veel andere delen, en in de stiksels van de wit leren stoelen. Het geheel staat trouwens op luchtvering, zodat het lakwerk niet tegen elke drempel schuurt. De parkeersensoren in de achterbumper vinden we een bijzondere keuze voor een showauto als deze.
De 2,0-liter motor is gereviseerd, maar is op een koolstofvezel luchtinlaat en een uitlaatspruitstuk na standaard. Met 135 pk is deze Peugeot vooral gebouwd om stil te staan en bewonderd te worden. De verkoper ziet graag 22.000 euro op zijn bankrekening verschijnen voordat hij de sleutels van deze Peugeot 206 met Polo-neus aan je overhandigt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze gloednieuwe Wallys 719 is eigenlijk een oude auto (die we hier ook ooit hadden)

De stiekeme reden waarom de Peugeot 206 GT van die vreemde lange bumpers had

Peugeot 206 GTI crasht hard na kleine stuurfout op Circuit Assen

Max crashte op de Ring, dit waren zijn onkosten

Te eerlijke advertentie: Peugeot 206

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Overzicht: wat betaal je nou echt aan wegenbelasting voor een (gebruikte) elektrische auto in 2026?

Doe maar gewoon niet.