Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips kopen?

Een 206 met identiteitscrisis zoekt een baasje

Foto('s): Link Motors Peugeot 206 met Polo-neus
Foto('s): Link Motors Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Foto('s): Link Motors Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Foto('s): Link Motors Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Foto('s): Link Motors Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Foto('s): Link Motors Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Foto('s): Link Motors Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Peugeot 206 met Polo-neus
Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips
Peugeot 206 met Polo-neus en Audi-bips

Als je hiermee tien jaar geleden op 100% Tuning verscheen, was je sowieso de coolste snuiter op de beursvloer. Nog cooler dan die hilarische gast die aan elke beursmevrouw vraagt of je haar ‘bij de auto krijgt’. Hoe komt ie er toch op? In Italië staat deze Peugeot 206 te koop. We herhalen: Peugeot 206.

Iemand besteedde bijzonder veel uren en moeite om deze auto een face- en bips-lift te geven. Alleen aan de daklijn kun je ‘m nog herkennen als Peugeot 206. Voorop wisselde een plaatwerkkunstenaar de neus met die van een Volkswagen Polo GTI. De achterkant komt van een Audi A1. De deurgrepen komen van een Audi A6 en het glazen dak komt van een Smart Fortwo.

De wielkasten groeiden met 3 centimeter in breedte vóór en met 4 centimeter achter. Pas maar heel goed op voor parkeerdeuken, want de voorschermen zijn geïntegreerd in de carrosserie. Even wisselen, dat gaat dus niet. Het geheel werd overgespoten in de kleur Verniciatura Tortora, wat zich laat vertalen naar ‘Duifgrijs’.

De binnenkant van de Peugeot 206 met Polo-neus

Het interieur is al net zo’n feest als de buitenkant. De accentkleur van de velgen komt terug op het dashboard en veel andere delen, en in de stiksels van de wit leren stoelen. Het geheel staat trouwens op luchtvering, zodat het lakwerk niet tegen elke drempel schuurt. De parkeersensoren in de achterbumper vinden we een bijzondere keuze voor een showauto als deze.

De 2,0-liter motor is gereviseerd, maar is op een koolstofvezel luchtinlaat en een uitlaatspruitstuk na standaard. Met 135 pk is deze Peugeot vooral gebouwd om stil te staan en bewonderd te worden. De verkoper ziet graag 22.000 euro op zijn bankrekening verschijnen voordat hij de sleutels van deze Peugeot 206 met Polo-neus aan je overhandigt.

Reacties
  1. Leon zegt op 9 september 2020 om 18:05:

    Doe maar gewoon niet.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken