
De BMW M8 Competition is de krachtigste productie-BMW ooit gebouwd. De 4,4-liter V8 produceert 620 pk en met het optionele ‘Drivers Package’ groeit de topsnelheid naar 305 kilometer per uur en de sprint naar het legale snelwegtempo is 3,2 seconden. Een mooie basis om nog meer vermogen uit te pulken, dus. En zo bouwde Manhart de snelste M8 Competition ter wereld. Dat is tenminste wat ze claimen. Ze bouwen tien van deze ‘Manhart MH8 800′, en de eerste staat nu te koop.
Manhart laat het vermogen groeien naar 823 pk en 1.050 Nm koppel. De 0-100-tijd slinkt daarmee naar een onwaarschijnlijke 2,6 seconden. De 100-200-tijd is een kleine 5,7 seconden en een nieuwe uitlaat zorgt ervoor dat het een paar zeer vermakelijke secondes zijn. Vraag maar aan je vriendin hoe dat is. Het extra vermogen komt van opgewaardeerde turbo’s en nieuwe software voor de ECU. De versnellingsbak is verstevigd om het vermogen goed te kunnen verwerken.
De voorsplitter, achterste diffuser en nog wat frutsels zijn van koolstofvezel en Manhart monteert 21-inch aluminium wielen. De Manhart MH8 800 staat 30 millimeter lager dan een standaard M8 Competition. Dit zwarte exemplaar met gouden strepen reed 3.457 kilometer en mag nu naar de volgende eigenaar voor 187.394 euro zonder belastingen. Andere wensen? Dan bouwt Manhart een nieuwe voor je in de kleur die je wilt, maar dan zal de prijs nog wat hoger liggen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Eindelijk neemt BMW een zeer fraai model in productie

Wanneer gaat de mooiste BMW uit productie? En wat gebeurt er daarna?

BMW 858 CSL is hemelse perfectie, maar niet van BMW zelf

Deze bijna nieuwe Nederlandse BMW 8X Jeff Koons kan van jou zijn

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Keurige instapper heeft 364 pk, per achterwiel

Manhart MH2 450 maakt de M240i beter, maar moet je niet gewoon de M2 bestellen?

Deze BMW 850i met V8-motor had de eerste M8 moeten worden

V8 of niet, Manhart kietelt ook de hybride Mercedes-AMG C 63

Je kunt nu jouw Mercedes-bedrijfsbusje laten ombouwen tot AMG door Manhart

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit
