De nieuwe Audi A7 ziet er, eh, nieuw uit

De nieuwe Audi A7 is deels robot en staat op hetzelfde platform als de Audi A8 en Q7

De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7
De nieuwe Audi A7

Het verbazingwekkendste aan de nieuwe Audi A7 – die vol verbazingwekkende features zit – is dat je werkelijk kunt zien dat ie nieuw is. Kijk vooral goed naar de deftige lightsaber op het taps toelopende bipsje. De achterlichten zijn opgebouwd uit dertien verticale segmenten. En wat dacht je van die wilde lijnen op de flanken?

Zelfde platform als de A8

De nieuwe Audi A7 staat op hetzelfde platform als de A8 en Q7 en geeft bovendien een indruk van hoe de volgende Audi A6 eruit zal zien. Als je de auto aanzet word je getrakteerd op een geanimeerde lichtshow. Of eigenlijk: als iemand anders het contact aan zet en jij staat erachter.

De Audi A7 deelt naast het onderstel ook zijn superkrachten met de A8. Zoals de vrachtlading touchscreens of de 39 rij-assistenten. Ook parkeert de A7 zichzelf. De bestuurder kan zelfs van tevoren uitstappen en de Audi aansturen met de myAudi-app op zijn telefoon. In 2018 wordt de level 3 autonoom rijden ingeschakeld, zodat de A7 volledig zelfstandig rijdt. Maar nu nog even niet, want zoals Audi tegen TopGear zei: ‘onze klanten zijn geen proefkonijnen’. Over de wettelijke obstakels zeggen ze maar even niets.

Bij constante snelheden tussen de 55 en 160 km/u zet de Audi zijn motor uit om brandstof te besparen. Het elektrische systeem van 48 volt zorgt dan dat alle schermpjes blijven branden en je stoelverwarming je zitvlees blijft roosteren.

Klanten kunnen kiezen uit vier set-ups van het onderstel. De A7 is leverbaar met stalen veren, met een sportonderstel dat de auto 10 millimeter lager legt, met elektronisch instelbare dempers en met adaptieve luchtvering met automatische hoogteregeling.

De motoren

Veel keuze heb je niet wat betreft motoren. Audi levert aan het begin enkel een benzine 3,0-liter V6 met 340 pk en 500 Nm koppel. Daarmee sprint de nieuwe Audi A7 in 5,3 seconden naar de 100 km/u. Voor de A7 komen vlak na de introductie meer benzine- en dieselmotoren beschikbaar, zowel met vier als met zes cilinders. De nieuwe Audi A7 is vanaf medio november te bestellen en vanaf februari 2018 in Nederland leverbaar.

Reacties
  1. Chris zegt op 24 oktober 2017 om 00:12:

    Saaier dan dit is bijna onmogelijk

  2. henk van niekerk zegt op 21 oktober 2017 om 11:07:

    dit is echt een mooi model geworden <<<super mooi<<<

    • 1scheveninger zegt op 21 oktober 2017 om 20:25:

      De nieuwe Audi A7; nou èn!?

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken