Vandaag presenteert BMW het nieuwste juweel in de 2-serie-lijn: de M2, het laatste M-model zonder elektrificatie. En hij houdt zich aan het oude recept: veel vermogen naar de achterwielen en, als je wilt, een handbak. Daar worden nog wat gadgets van nu aan toegevoegd, zoals de M-driftassistent en driftbeoordelaar. Ga niet te veel op zijn uiterlijk af, want deze M2 is er vooral om rubber te vermorzelen.
De nieuwe BMW M2 komt met een biturbo zes-in-lijn en naar keuze een handbak met zes versnellingen of een automaat met acht versnellingen. Naar de achterwielen gaat een vermogen van 460 pk en 550 Nm aan koppel. Een sprint naar 100 km/u moet binnen 4,3 seconden te doen zijn. Doorgaan naar 200 km/u duurt in totaal 13,5 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u, tenzij je een speciaal M-pakket kiest. Dan ligt ie op 285 km/u.
Maximaal driftplezier in de BMW M2
De M2 staat op lichtmetalen velgen van 19 inch voor en 20 inch achter. De techniek voor de aandrijving en het onderstel leent de M2 bij zijn grote M-broers uit de 3- en 4-serie. Voor maximaal rij- en driftplezier is de gewichtsverdeling bijna 50/50. BMW helpt je met eerdergenoemde snufjes om stap voor stap verder te komen met het dwarsgooien van je 2-serie: het drifthulpje heeft tien verschillende niveaus die het sportdifferentieel meer of minder scherp maken.
Binnen in de M2 word je verwelkomt door sportstoelen of optionele koolstofvezel kuipstoelen met alcantara. De verschillende instellingen voor de auto regel je op het 14,9-inch scherm, en met de knop voor de M-modi op de middenconsole met standen voor de straat en het circuit. In Nederland zal de nieuwe BMW M2 een vanafprijs krijgen van 113.806 euro.
Reacties