
Vandaag presenteert BMW het nieuwste juweel in de 2-serie-lijn: de M2, het laatste M-model zonder elektrificatie. En hij houdt zich aan het oude recept: veel vermogen naar de achterwielen en, als je wilt, een handbak. Daar worden nog wat gadgets van nu aan toegevoegd, zoals de M-driftassistent en driftbeoordelaar. Ga niet te veel op zijn uiterlijk af, want deze M2 is er vooral om rubber te vermorzelen.
De nieuwe BMW M2 komt met een biturbo zes-in-lijn en naar keuze een handbak met zes versnellingen of een automaat met acht versnellingen. Naar de achterwielen gaat een vermogen van 460 pk en 550 Nm aan koppel. Een sprint naar 100 km/u moet binnen 4,3 seconden te doen zijn. Doorgaan naar 200 km/u duurt in totaal 13,5 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u, tenzij je een speciaal M-pakket kiest. Dan ligt ie op 285 km/u.
Maximaal driftplezier in de BMW M2
De M2 staat op lichtmetalen velgen van 19 inch voor en 20 inch achter. De techniek voor de aandrijving en het onderstel leent de M2 bij zijn grote M-broers uit de 3- en 4-serie. Voor maximaal rij- en driftplezier is de gewichtsverdeling bijna 50/50. BMW helpt je met eerdergenoemde snufjes om stap voor stap verder te komen met het dwarsgooien van je 2-serie: het drifthulpje heeft tien verschillende niveaus die het sportdifferentieel meer of minder scherp maken.
Binnen in de M2 word je verwelkomt door sportstoelen of optionele koolstofvezel kuipstoelen met alcantara. De verschillende instellingen voor de auto regel je op het 14,9-inch scherm, en met de knop voor de M-modi op de middenconsole met standen voor de straat en het circuit. In Nederland zal de nieuwe BMW M2 een vanafprijs krijgen van 113.806 euro.
Meer van TopGear


Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
