
Vandaag presenteert BMW het nieuwste juweel in de 2-serie-lijn: de M2, het laatste M-model zonder elektrificatie. En hij houdt zich aan het oude recept: veel vermogen naar de achterwielen en, als je wilt, een handbak. Daar worden nog wat gadgets van nu aan toegevoegd, zoals de M-driftassistent en driftbeoordelaar. Ga niet te veel op zijn uiterlijk af, want deze M2 is er vooral om rubber te vermorzelen.
De nieuwe BMW M2 komt met een biturbo zes-in-lijn en naar keuze een handbak met zes versnellingen of een automaat met acht versnellingen. Naar de achterwielen gaat een vermogen van 460 pk en 550 Nm aan koppel. Een sprint naar 100 km/u moet binnen 4,3 seconden te doen zijn. Doorgaan naar 200 km/u duurt in totaal 13,5 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u, tenzij je een speciaal M-pakket kiest. Dan ligt ie op 285 km/u.
Maximaal driftplezier in de BMW M2
De M2 staat op lichtmetalen velgen van 19 inch voor en 20 inch achter. De techniek voor de aandrijving en het onderstel leent de M2 bij zijn grote M-broers uit de 3- en 4-serie. Voor maximaal rij- en driftplezier is de gewichtsverdeling bijna 50/50. BMW helpt je met eerdergenoemde snufjes om stap voor stap verder te komen met het dwarsgooien van je 2-serie: het drifthulpje heeft tien verschillende niveaus die het sportdifferentieel meer of minder scherp maken.
Binnen in de M2 word je verwelkomt door sportstoelen of optionele koolstofvezel kuipstoelen met alcantara. De verschillende instellingen voor de auto regel je op het 14,9-inch scherm, en met de knop voor de M-modi op de middenconsole met standen voor de straat en het circuit. In Nederland zal de nieuwe BMW M2 een vanafprijs krijgen van 113.806 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
