
Vandaag presenteert BMW het nieuwste juweel in de 2-serie-lijn: de M2, het laatste M-model zonder elektrificatie. En hij houdt zich aan het oude recept: veel vermogen naar de achterwielen en, als je wilt, een handbak. Daar worden nog wat gadgets van nu aan toegevoegd, zoals de M-driftassistent en driftbeoordelaar. Ga niet te veel op zijn uiterlijk af, want deze M2 is er vooral om rubber te vermorzelen.
De nieuwe BMW M2 komt met een biturbo zes-in-lijn en naar keuze een handbak met zes versnellingen of een automaat met acht versnellingen. Naar de achterwielen gaat een vermogen van 460 pk en 550 Nm aan koppel. Een sprint naar 100 km/u moet binnen 4,3 seconden te doen zijn. Doorgaan naar 200 km/u duurt in totaal 13,5 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u, tenzij je een speciaal M-pakket kiest. Dan ligt ie op 285 km/u.
Maximaal driftplezier in de BMW M2
De M2 staat op lichtmetalen velgen van 19 inch voor en 20 inch achter. De techniek voor de aandrijving en het onderstel leent de M2 bij zijn grote M-broers uit de 3- en 4-serie. Voor maximaal rij- en driftplezier is de gewichtsverdeling bijna 50/50. BMW helpt je met eerdergenoemde snufjes om stap voor stap verder te komen met het dwarsgooien van je 2-serie: het drifthulpje heeft tien verschillende niveaus die het sportdifferentieel meer of minder scherp maken.
Binnen in de M2 word je verwelkomt door sportstoelen of optionele koolstofvezel kuipstoelen met alcantara. De verschillende instellingen voor de auto regel je op het 14,9-inch scherm, en met de knop voor de M-modi op de middenconsole met standen voor de straat en het circuit. In Nederland zal de nieuwe BMW M2 een vanafprijs krijgen van 113.806 euro.
Meer van TopGear


Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Van deze goedkope SUV met veel vermogen werden er in 24 uur tijd meer dan 10.000 verkocht

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom
