
Vandaag presenteert BMW het nieuwste juweel in de 2-serie-lijn: de M2, het laatste M-model zonder elektrificatie. En hij houdt zich aan het oude recept: veel vermogen naar de achterwielen en, als je wilt, een handbak. Daar worden nog wat gadgets van nu aan toegevoegd, zoals de M-driftassistent en driftbeoordelaar. Ga niet te veel op zijn uiterlijk af, want deze M2 is er vooral om rubber te vermorzelen.
De nieuwe BMW M2 komt met een biturbo zes-in-lijn en naar keuze een handbak met zes versnellingen of een automaat met acht versnellingen. Naar de achterwielen gaat een vermogen van 460 pk en 550 Nm aan koppel. Een sprint naar 100 km/u moet binnen 4,3 seconden te doen zijn. Doorgaan naar 200 km/u duurt in totaal 13,5 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u, tenzij je een speciaal M-pakket kiest. Dan ligt ie op 285 km/u.
Maximaal driftplezier in de BMW M2
De M2 staat op lichtmetalen velgen van 19 inch voor en 20 inch achter. De techniek voor de aandrijving en het onderstel leent de M2 bij zijn grote M-broers uit de 3- en 4-serie. Voor maximaal rij- en driftplezier is de gewichtsverdeling bijna 50/50. BMW helpt je met eerdergenoemde snufjes om stap voor stap verder te komen met het dwarsgooien van je 2-serie: het drifthulpje heeft tien verschillende niveaus die het sportdifferentieel meer of minder scherp maken.
Binnen in de M2 word je verwelkomt door sportstoelen of optionele koolstofvezel kuipstoelen met alcantara. De verschillende instellingen voor de auto regel je op het 14,9-inch scherm, en met de knop voor de M-modi op de middenconsole met standen voor de straat en het circuit. In Nederland zal de nieuwe BMW M2 een vanafprijs krijgen van 113.806 euro.
Meer van TopGear


Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
