
Lexus begrijpt het. In plaats van de zoveelste luxe SUV komt het merk met een volwaardige MPV. Kijk maar even achterin bij deze Lexus LM: daar kan een SUV niet aan tippen. En er is een beetje goed nieuws. Helaas komt de auto niet naar Nederland, maar hij komt wel naar Europa. Dus als je hem graag wilt, hoef je hem in ieder geval niet in een container te laten verschepen.
Laten we beginnen met het interieur. Je kunt de Lexus LM in twee smaken krijgen: de ene is een vrij standaard uitziende zevenzitter, maar de andere is een vierzitter met volledig verstelbare stoelen. De vierzitter is voorzien van een 48-inch HD-televisie, een koelkast, inklapbare tafels, een Mark Levinsonsysteem met 23 speakers en een dimbaar scheidingspaneel tussen de bestuurder en passagiers.
De temperatuur wordt gemeten met infrarood
En er is iets dat een Climate Concierge wordt genoemd, dat infraroodsensoren gebruikt om de temperatuur van de passagiers op de achterbank te scannen en de airconditioning automatisch aanpast. Koude voeten maar elders prima? De LM weet het voordat jij het weet en zal de ventilatoren instellen om je op te warmen. Het is een beetje eng, maar dat is luxe – denken we.
Er zijn vijf Climate Concierge-modi: Relax, Dream, Focus, Energise en My Original. Ook is er ‘nanoe-X’-technologie die ‘microscopische waterdeeltjes aan de luchtstroom toevoegt die virussen, bacteriën en allergenen kunnen remmen, terwijl het ook een hydraterend effect heeft op de menselijke huid en haar’. Oef.
Lexus zegt dat het onderzoek heeft gedaan met ‘fabrikanten van privéjets en hyperrijke consumenten’ tijdens de ontwikkeling van de LM, wat ons een idee geeft van de doelgroep. We krijgen ook te horen dat de oorspronkelijke LS-sedan uit de jaren negentig de inspiratie was. Dit is heel goed nieuws.
‘Dit is geen omgebouwde bestelwagen – de LM is in elk opzicht een toegewijd personenvoertuig op zichzelf’, aldus het persbericht. Adaptieve ophanging, aluminium carrosseriepanelen om het gewicht te verminderen en ‘geluidsreducerende velgen en banden’ maken het pakket compleet. En nee, we gaan het niet eens over het uiterlijk hebben.
Meer van TopGear


De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Blijkbaar kopen alleen oudere mensen het betrouwbaarste merk ter wereld (en dat is zonde)

Met de elektrische Lexus RZ550e kun je handmatig schakelen

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Je was waarschijnlijk vergeten dat deze heerlijke auto nog in productie is, maar helaas niet lang meer

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

De Lexus LM 350h is een enorm luxe MPV in plaats van SUV en daardoor eigenlijk beter (review)

Deze stokoude Volkswagen kun je in Duitsland nog gewoon nieuw kopen

Dit zijn 10 gezinsbusjes die je ernstig zult onderschatten op de snelweg

Maybach gaat ook de Mercedes V-klasse omtoveren tot luxebus

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Dacia Jogger Hybrid review: Is hij te goed voor zijn eigen bestwil?

Waarom de nieuwe VW California-camper niet 35.000 euro goedkoper wordt (net als de Multivan)

Volkswagen ID. Buzz komt als snelle GTX met 340+ pk en misschien als California-camper

Waarom de Volkswagen ID. Buzz onze MPV van het Jaar 2022 is

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

De beste auto’s in Nederland om een caravan te trekken hebben een duidelijke overeenkomst

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Deze 10 (onverwachtse) elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt als je doorrijdt op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
