
Het gat in de markt. De stoutste droom van elke ondernemer. Die ene kans om schatrijk te worden. Op het juiste moment instappen om vervolgens met perfecte timing de betreffende waar met veel winst van de hand te doen. Maar schijn bedriegt helaas, in veel van dit soort gevallen. Daar kwam een autodealer uit de Amerikaanse staat Illinois op onverbiddelijke wijze achter. Deze dealer verloor bijna 4 miljoen dollar door iets te enthousiast in te springen op een trend die van korte duur bleek.
We schrijven 2020 (we denken liever niet te lang aan dit jaar terug). Aan de bovenkant van de automarkt valt dat jaar iets op. Ondanks dat de wereld naar binnen is gekeerd, gaan de prijzen van luxueuze SUV’s door het dak. Range Rovers, Urussen en G-klasses zijn plotseling 100.000 dollar duurder dan de catalogusprijs. En qua levering van deze auto’s staat er een hoop te gebeuren, zo lijkt het.
Eureka-moment voor de dealers
De Amerikaanse tak van Mercedes vertelt namelijk aan zijn dealers dat zo’n beetje alle V8-versies van hun auto’s niet meer naar de Verenigde Staten zullen komen vanwege onderdelentekorten. Hieronder valt ook de G-klasse, en de G 63 zou door deze geruchten zomaar eens hét hebbeding van het moment kunnen worden. Een dealer in Illinois grijpt zijn kans en zorgt ervoor dat er 75 G 63’s in zijn opslag komen staan. Hij koopt ze in voor een forse 275.000 dollar per stuk.
Helaas voor de dealer blijkt het bericht van MB USA voorbarig te zijn. De V8-modellen blijven komen, en tot overmaat van ramp zakt de markt voor luxe SUV’s weer in. ‘In 60 dagen zakte de prijs van dit model met 50.000 dollar’, zegt Chris Benvie, hoofd marketing bij de McGovern Auto Group. Alles bij elkaar gaat de dealer dus voor bijna 4 miljoen dollar het schip in. Au…
2 reacties op “Dealer verliest in één keer 4 miljoen met 75 Mercedes G 63’s die plots veel minder waard zijn”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De Mercedes G-klasse doet met zijn facelift een poging om aerodynamisch te zijn

De Brabus 900 Deep Blue is een G-Wagon met een bijpassend bootje en horloge

Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up

De Mercedes-AMG G 63 55 Edition viert 55 jaar AMG

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Is met bitcoin en alles niet anders
Hebzucht maakt dat mensen door het dolle heen gaan.