
Ares heeft wederom een ‘nieuwe oude’ Defender onthuld. Ze noemen hem de Defender V8 Hardtop. Niet verwonderlijk, want het is een Land Rover Defender met een V8-motor en een hardtop. De Ares Defender V8 Hardtop gebruikt het oude chassis van de Defender met daarin een nieuwe 5,3-liter V8. Het is dus niet een oude koets op een nieuw platform.
De V8 levert zo’n 350 pk en 520 Nm en is gekoppeld aan een zestraps automaat. Er is nog altijd vierwielaandrijving, gelukkig. Van voor naar achteren is de Defender verstevigd (inclusief alle assen) voor het extra vermogen, en zespots remmen moeten de boel veilig tot stilstand brengen.
Bovendien is de ophanging verwisseld met een elektronisch verstelbaar spul van het merk ORAM met heuse rijmodi. De Sport- en Comfort-modi moeten volgens Ares zorgen voor een ‘ontspannende rit, boeiende bediening en nauwkeurige balans, ongeacht het terrein’.
De prijs van de Ares Defender V8 Hardtop
Waar je bij normale Defenders in de carrosserie nog popnagels ziet zitten, is die van Ares helemaal strak gemaakt. Ook staat deze Hardtop V8 35 millimeter hoger dankzij een liftkit. De 18-inchers zitten onder bredere wielkasten en de neus bestaat uit één stuk koolstofvezel. De prijzen beginnen bij 235.000 euro, exclusief alle Nederlandse belastingen.
Meer van TopGear


Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

De Ares S1 is een Corvette, maar dan 300 kilo lichter en met vleugeldeuren

Ares S1 Project Spyder is middelvinger voor herfst

Ares S Project is een omgebouwde Corvette met 715 pk

Ares Panther ProgettoUno

Ares Panther Spyder gaat je ziel voor zich winnen

Ares Design Panther klapt voor je

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter
