
Ares heeft wederom een ‘nieuwe oude’ Defender onthuld. Ze noemen hem de Defender V8 Hardtop. Niet verwonderlijk, want het is een Land Rover Defender met een V8-motor en een hardtop. De Ares Defender V8 Hardtop gebruikt het oude chassis van de Defender met daarin een nieuwe 5,3-liter V8. Het is dus niet een oude koets op een nieuw platform.
De V8 levert zo’n 350 pk en 520 Nm en is gekoppeld aan een zestraps automaat. Er is nog altijd vierwielaandrijving, gelukkig. Van voor naar achteren is de Defender verstevigd (inclusief alle assen) voor het extra vermogen, en zespots remmen moeten de boel veilig tot stilstand brengen.
Bovendien is de ophanging verwisseld met een elektronisch verstelbaar spul van het merk ORAM met heuse rijmodi. De Sport- en Comfort-modi moeten volgens Ares zorgen voor een ‘ontspannende rit, boeiende bediening en nauwkeurige balans, ongeacht het terrein’.
De prijs van de Ares Defender V8 Hardtop
Waar je bij normale Defenders in de carrosserie nog popnagels ziet zitten, is die van Ares helemaal strak gemaakt. Ook staat deze Hardtop V8 35 millimeter hoger dankzij een liftkit. De 18-inchers zitten onder bredere wielkasten en de neus bestaat uit één stuk koolstofvezel. De prijzen beginnen bij 235.000 euro, exclusief alle Nederlandse belastingen.
Meer van TopGear


Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

De Ares S1 is een Corvette, maar dan 300 kilo lichter en met vleugeldeuren

Ares S1 Project Spyder is middelvinger voor herfst

Ares S Project is een omgebouwde Corvette met 715 pk

Ares Panther ProgettoUno

Ares Panther Spyder gaat je ziel voor zich winnen

Ares Design Panther klapt voor je

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Automerk dat aan de afgrond staat, maakt ook nog even zijn trouwe fans boos

Koop jij een zuinige Skoda Citigo diesel met 276 pk en vierwielaandrijving?

Dit onopvallende Golfje is stiekem sneller dan menig supercar (900+ pk!)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
