
Een Nissan GT-R is tegenwoordig als standaard of verprutst exemplaar al aardig duur. Nu zijn de verprutste auto’s natuurlijk goedkoper, maar of je daar nou direct mee de weg op wil… Built By Legends heeft voor jou de oplossing, want als je een Nissan GT-R R34 hebt staan en toevallig zo’n 400.000 euro overhebt aan het einde van de maand kun je de Nissan nieuw laten maken met wat Mine’s-spul.
De zes-in-lijn genaamd de RB26 wordt bij de restauratie aangepakt. De 2,6-liter turbomotor produceert daarna 668 pk en heeft een toerenbegrenzer die pas nét over de 8.000 toeren aan de bel trekt. Maar je kan hem natuurlijk ook al eerder in zijn volgende versnelling zetten met de handgeschakelde zesbak. Laten we eerlijk zijn: een automaat was best een domper geweest in deze auto.
R35-spul onder de kap van de Mine’s R34 GT-R
Om het vermogen zover omhoog te schroeven, moet je natuurlijk meer aanpassen dan alleen de turbodruk. Zo heeft de R34 een luchtmassameter van de R35 en ook de injectoren komen van de GT-R R35-generatie. Er zitten voor in de bumper wat beter gevoerde luchtkanalen en er zit een andere ECU in om de veranderingen te verwerken.
Als je Built By Legends nou een hok van een R34 geeft, hoef je niet bang te zijn dat ze je op pad sturen met versleten remmen en draagarmrubbers. Ook deze onderdelen worden onder de loep genomen. Zo zit er een Aragosta-ophanging op en zijn er grotere remmen vóór. Ook wordt het koetswerk mooi gemaakt, maar dat mag ook wel voor die prijs.
Vanbuiten blijft de R34 niet standaard
De bumperdelen en spoilers zijn bijna allemaal afgeleid van de Mine’s R34 zoals je hem wellicht kent van Gran Turismo. Zo is de voorbumper een stuk breder en van koolstofvezel gemaakt, net zoals de motorkap die vol zit met gaten voor luchttoevoer. Ook zijn de spoilers en zijskirts lekker licht, want die zijn van hetzelfde materiaal als de kap en bumper. Na de restauratie ben je een jaar en bijna een half miljoen euro verder, maar ben je wel een gloednieuwe GT-R R34 rijker.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Er mag zachtjes gehuild worden: Nissan stopt met de ontwikkeling van benzinemotoren

VIDEO: Lewis Hamilton gaat weer los in een Nissan Skyline GT-R in Tokio

Kooptip: Zonder deze Belgische Porsche 959 had de Nissan Skyline GT-R misschien nooit bestaan

Oh, nee: ‘De Nissan Skyline komt terug als elektrische SUV’

De bijzondere reden waarom de Nissan Skyline uit F&F 4 nu te koop staat in Duitsland

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De bijzondere reden waarom de Nissan Skyline uit F&F 4 nu te koop staat in Duitsland

Hamilton trapte gehuurde Nissan Skyline GT-R zonder toestemming af, verhuurder niet blij

Nissan Skyline Z-Tune is niet verkocht voor 2 miljoen, maar was wel ‘de duurste R34 ooit’

Waarom de lak van de Skyline Bayside Blue heet en niet Wangan Blue

Nieuwe linksgestuurde Skyline R34 GT-R kopen?

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Een huis te duur? Met deze handige set kun je bijna elke auto ombouwen tot knusse camper

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

668pk is flink maar niet echt extreem voor een RB26DETT, tot 800pk kost geld maar is zeker geen uitzondering en kan betrouwbaar draaien. Uitschieters tot richting de 1000pk zijn ook bekend van dit blok, al blijft er dan weinig van de originele componenten over.