
In Amerika zijn ze niet zo dol op verandering. Neem deze Chevrolet Express: die rijdt daar al sinds halverwege de jaren negentig in vrijwel ongewijzigde vorm rond. En alsnog worden er elk jaar meer dan 50.000 exemplaren verkocht. Om duidelijk te maken dat het busje nog lang niet met pensioen hoeft, gunt Chevrolet de auto een nieuw hart. En het is net even andere koek dan de 2.0 viercilinder diesel die je hier in bedrijfsbusjes vindt.
Ze wisselen de oude 6,0-liter V8 van het Chevrolet-busje om met een 6,6-liter V8 met 406 pk en 629 Nm. Deze nieuwe achtcilinder komt uit de Silverado pick-up en je kunt ‘m krijgen in de dichte bus, de passagiersvariant en de versie die je tot bakwagen kunt ombouwen zodat het een verhuisbusje wordt. De dikkere V8 is niet per se bedoeld om stoplichtsprintjes mee te doen; hij is er als robuuste klomp techniek met veel koppel.
Voor bedrijfswagens worden zelden prestatiecijfers gecommuniceerd, maar hou rekening met een 0-100-tijd van rond de 8 seconden. Interessanter is dat dit Chevrolet-busje waarschijnlijk prima burn-outs kan doen vanwege zijn achterwielaandrijving. Voorheen vroeg Chevy zo’n 30.000 euro voor het busje met de 6.0. Wat de nieuwe 6.6 V8 moet kosten, is nog niet bekend. Naar verwachting willen zat klanten de nieuwe motor hebben, want 70 procent van de huidige kopers ging al voor de voorheen dikste V8.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Slimme kerel koopt auto met kapotte koppeling voor bodemprijs, repareert hem helemaal gratis

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

Deze auto is zo onveilig dat ie slechts nul sterren krijgt, NCAP adviseert om ‘niet te kopen

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Dit is de snelste kruiwagen ter wereld (en dat idee ontstond uiteraard in de kroeg)

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Moet iedereen één auto moeten kopen die ze eigenlijk helemaal niet interessant vinden?

Wij willen geen Chinese luxemerken, maar in China willen ze die van ons niet

Waarom ‘Full Options’ bij een autoadvertentie eigenlijk altijd een misplaatste opmerking is
