
In Amerika zijn ze niet zo dol op verandering. Neem deze Chevrolet Express: die rijdt daar al sinds halverwege de jaren negentig in vrijwel ongewijzigde vorm rond. En alsnog worden er elk jaar meer dan 50.000 exemplaren verkocht. Om duidelijk te maken dat het busje nog lang niet met pensioen hoeft, gunt Chevrolet de auto een nieuw hart. En het is net even andere koek dan de 2.0 viercilinder diesel die je hier in bedrijfsbusjes vindt.
Ze wisselen de oude 6,0-liter V8 van het Chevrolet-busje om met een 6,6-liter V8 met 406 pk en 629 Nm. Deze nieuwe achtcilinder komt uit de Silverado pick-up en je kunt ‘m krijgen in de dichte bus, de passagiersvariant en de versie die je tot bakwagen kunt ombouwen zodat het een verhuisbusje wordt. De dikkere V8 is niet per se bedoeld om stoplichtsprintjes mee te doen; hij is er als robuuste klomp techniek met veel koppel.
Voor bedrijfswagens worden zelden prestatiecijfers gecommuniceerd, maar hou rekening met een 0-100-tijd van rond de 8 seconden. Interessanter is dat dit Chevrolet-busje waarschijnlijk prima burn-outs kan doen vanwege zijn achterwielaandrijving. Voorheen vroeg Chevy zo’n 30.000 euro voor het busje met de 6.0. Wat de nieuwe 6.6 V8 moet kosten, is nog niet bekend. Naar verwachting willen zat klanten de nieuwe motor hebben, want 70 procent van de huidige kopers ging al voor de voorheen dikste V8.
Meer van TopGear


Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Slimme kerel koopt auto met kapotte koppeling voor bodemprijs, repareert hem helemaal gratis

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?
