
Omdat lekkere looks ook heel belangrijk zijn, heeft BMW een handvol modificaties bedacht voor hun aankomende, pittig grote X5. Kom maar door met die BMW X5 met M Performance-onderdelen!
Sportieve look
BMW stelt je alvast in staat om de gloednieuwe X5 op te leuken met meerdere koolstofvezel-componenten aan de buitenkant. Denk aan luchthappers, winglets voor de voor- en achterbumper, een diffuser op de bips en natuurlijk ook spiegelkappen. Van kkunststof versterkt met koolstofvezel, ofwel CRFP. Het is een beetje alsof je een trainingspak voor je X5 koopt.
Dan mogen ook sportschoenen niet ontbreken. Zo kun je kiezen voor 20-inch wielen met banden die betrouwbaar zijn op alle soorten terrein, of 22-inch wielen in die banden steken. Die laatsten wegen trouwens één kilogram minder dan soortgelijke wielen. Want gezien het instapmodel van de X5 al 2.035 kg weegt, wil je er natuurlijk zoveel mogelijk gewicht van afsnoepen.
Oogstrelende dingen
Waarschijnlijk ook goed om te belichten: de remmen. De M Performance-remschijven hebben een afmeting van 19-inch (heb je weleens een héle grote pizza besteld? Denk aan dat formaat) en functioneren prima in hete omstandigheden. Bij die nieuwe remmerij horen ook bijpassende nieuwe remklauwen, dat spreekt.
Ook aan de binnenkant van de BMW X5 met M Performance-onderdelen vind je straks allerlei moois. Zoals een speciaal stuur, vloermatten, inscripties en meer van dat. Ook voorziet BMW je van een ‘Drive Analyser’ die data bijhoudt waarmee je je rijkunsten kunt verbeteren. Confronterend? Misschien.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze dikke BMW heeft geen M Sportpakket en eigenlijk is dat mooier ook

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

De nieuwe gepantserde BMW X5 met V8 van de politie houdt kogels van een AK-47 tegen

Veel vijanden? BMW bouwt een nieuwe gepantserde X5

BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
