
Hoewel de CEO van BMW z’n vraagtekens zet bij een volledig elektrische toekomst, focust het merk met de nieuwe 7-serie eerst op de elektrische variant. De nieuwe i7 is gelijk te configureren op de website van BMW, wat betekent dat we ook de prijs van de nieuwe BMW i7 al weten. Voor nu is er één motorisering samen te stellen, maar later komt er ook nog een elektrische BMW i7 M70 xDrive bij.
De i7 xDrive60 is momenteel de enige optie in de configurator. Deze uitvoering gebruikt twee elektromotoren (één op elke as) voor een totaalvermogen van 544 pk. De 0-100-tijd is 4,7 seconden en de actieradius zou rond de 600 kilometer moeten liggen. De prijs voor de BMW i7 xDrive60 is minimaal 144.329 euro.
Maar goed, niemand koopt een BMW 7-serie zonder opties. Gooi er een M Sportpakket Pro op met 21-inch wielen, een achterspoiler, een zwarte grille en zwarte accenten en je bent al 153.288 euro kwijt. Voor Maybach-vibes kun je voor 12.499 extra een two-tone-lakje bestellen.
Het bioscoopscherm achterin kost iets van 5.000 euro en het panoramadak met geïntegreerde led-verlichting kost zo’n 1.000 euro. Natuurlijk wil je het Bowers & Wilkins-audiosysteem van ruim 6.000 euro, de Swarovski-koplampen (2.000 euro), massagestoelen (2.000 euro), de luxere stoelen achterin (4.600 euro) en een Individual-interieur van 11.000 euro. Je ziet: het is niet moeilijk om de totale prijs van de BMW i7 over de 200.000 euro te krijgen.
De prijs van de BMW 7-serie met diesel- of benzinemotor
Voor nu is alleen de prijs van de volledig elektrische BMW i7 bekend. De nieuwe 7-serie komt ook naar Nederland als plug-in hybride met benzinemotor. De instapper zal de BMW 750e xDrive zijn, met 489 pk en een elektrische actieradius van 89 kilometer. Er komt ook een snellere M760e xDrive met 571 pk, een 0-100-tijd van 4,3 seconden en een elektrische actieradius van 84 kilometer. De diesel met de naam 740d xDrive zal een zes-in-lijn worden met 300 pk.
Meer van TopGear


Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

BMW i7 vs Mercedes S-klasse review: Wat is de beste sedan uit de topklasse?

Is dit de nieuwe (elektrische?) gepantserde BMW voor het arrestatieteam?

Waarom de BMW i7 wat ons betreft de Beste luxe-EV van 2023 is

BMW i7 M70: 660 pk! En sneller dan een 911

BMW i7 review: Hoe rijdt de bioscoopzaal op wielen?

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches

Mooie auto (zolang je er in zit en er niet naar hoeft te kijken) met goede specs en het zal fantastisch rijden. Maar wat is ie duur! Dan is een Mercedes EQS toch veel meer value for money?