
Hoewel de CEO van BMW z’n vraagtekens zet bij een volledig elektrische toekomst, focust het merk met de nieuwe 7-serie eerst op de elektrische variant. De nieuwe i7 is gelijk te configureren op de website van BMW, wat betekent dat we ook de prijs van de nieuwe BMW i7 al weten. Voor nu is er één motorisering samen te stellen, maar later komt er ook nog een elektrische BMW i7 M70 xDrive bij.
De i7 xDrive60 is momenteel de enige optie in de configurator. Deze uitvoering gebruikt twee elektromotoren (één op elke as) voor een totaalvermogen van 544 pk. De 0-100-tijd is 4,7 seconden en de actieradius zou rond de 600 kilometer moeten liggen. De prijs voor de BMW i7 xDrive60 is minimaal 144.329 euro.
Maar goed, niemand koopt een BMW 7-serie zonder opties. Gooi er een M Sportpakket Pro op met 21-inch wielen, een achterspoiler, een zwarte grille en zwarte accenten en je bent al 153.288 euro kwijt. Voor Maybach-vibes kun je voor 12.499 extra een two-tone-lakje bestellen.
Het bioscoopscherm achterin kost iets van 5.000 euro en het panoramadak met geïntegreerde led-verlichting kost zo’n 1.000 euro. Natuurlijk wil je het Bowers & Wilkins-audiosysteem van ruim 6.000 euro, de Swarovski-koplampen (2.000 euro), massagestoelen (2.000 euro), de luxere stoelen achterin (4.600 euro) en een Individual-interieur van 11.000 euro. Je ziet: het is niet moeilijk om de totale prijs van de BMW i7 over de 200.000 euro te krijgen.
De prijs van de BMW 7-serie met diesel- of benzinemotor
Voor nu is alleen de prijs van de volledig elektrische BMW i7 bekend. De nieuwe 7-serie komt ook naar Nederland als plug-in hybride met benzinemotor. De instapper zal de BMW 750e xDrive zijn, met 489 pk en een elektrische actieradius van 89 kilometer. Er komt ook een snellere M760e xDrive met 571 pk, een 0-100-tijd van 4,3 seconden en een elektrische actieradius van 84 kilometer. De diesel met de naam 740d xDrive zal een zes-in-lijn worden met 300 pk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

BMW toont geheime 7-serie met V16-motor voor het eerst aan de wereld

BMW i7 vs Mercedes S-klasse review: Wat is de beste sedan uit de topklasse?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

BMW i7 vs Mercedes S-klasse review: Wat is de beste sedan uit de topklasse?

Is dit de nieuwe (elektrische?) gepantserde BMW voor het arrestatieteam?

Waarom de BMW i7 wat ons betreft de Beste luxe-EV van 2023 is

BMW i7 M70: 660 pk! En sneller dan een 911

BMW i7 review: Hoe rijdt de bioscoopzaal op wielen?

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Mooie auto (zolang je er in zit en er niet naar hoeft te kijken) met goede specs en het zal fantastisch rijden. Maar wat is ie duur! Dan is een Mercedes EQS toch veel meer value for money?