
Hoewel de CEO van BMW z’n vraagtekens zet bij een volledig elektrische toekomst, focust het merk met de nieuwe 7-serie eerst op de elektrische variant. De nieuwe i7 is gelijk te configureren op de website van BMW, wat betekent dat we ook de prijs van de nieuwe BMW i7 al weten. Voor nu is er één motorisering samen te stellen, maar later komt er ook nog een elektrische BMW i7 M70 xDrive bij.
De i7 xDrive60 is momenteel de enige optie in de configurator. Deze uitvoering gebruikt twee elektromotoren (één op elke as) voor een totaalvermogen van 544 pk. De 0-100-tijd is 4,7 seconden en de actieradius zou rond de 600 kilometer moeten liggen. De prijs voor de BMW i7 xDrive60 is minimaal 144.329 euro.
Maar goed, niemand koopt een BMW 7-serie zonder opties. Gooi er een M Sportpakket Pro op met 21-inch wielen, een achterspoiler, een zwarte grille en zwarte accenten en je bent al 153.288 euro kwijt. Voor Maybach-vibes kun je voor 12.499 extra een two-tone-lakje bestellen.
Het bioscoopscherm achterin kost iets van 5.000 euro en het panoramadak met geïntegreerde led-verlichting kost zo’n 1.000 euro. Natuurlijk wil je het Bowers & Wilkins-audiosysteem van ruim 6.000 euro, de Swarovski-koplampen (2.000 euro), massagestoelen (2.000 euro), de luxere stoelen achterin (4.600 euro) en een Individual-interieur van 11.000 euro. Je ziet: het is niet moeilijk om de totale prijs van de BMW i7 over de 200.000 euro te krijgen.
De prijs van de BMW 7-serie met diesel- of benzinemotor
Voor nu is alleen de prijs van de volledig elektrische BMW i7 bekend. De nieuwe 7-serie komt ook naar Nederland als plug-in hybride met benzinemotor. De instapper zal de BMW 750e xDrive zijn, met 489 pk en een elektrische actieradius van 89 kilometer. Er komt ook een snellere M760e xDrive met 571 pk, een 0-100-tijd van 4,3 seconden en een elektrische actieradius van 84 kilometer. De diesel met de naam 740d xDrive zal een zes-in-lijn worden met 300 pk.
Meer van TopGear


Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

BMW i7 vs Mercedes S-klasse review: Wat is de beste sedan uit de topklasse?

Is dit de nieuwe (elektrische?) gepantserde BMW voor het arrestatieteam?

Waarom de BMW i7 wat ons betreft de Beste luxe-EV van 2023 is

BMW i7 M70: 660 pk! En sneller dan een 911

BMW i7 review: Hoe rijdt de bioscoopzaal op wielen?

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Mooie auto (zolang je er in zit en er niet naar hoeft te kijken) met goede specs en het zal fantastisch rijden. Maar wat is ie duur! Dan is een Mercedes EQS toch veel meer value for money?