
Een Fair Use Policy (FUP) is vaak een flauwe manier om te zeggen ‘we adverteren wel met onbeperkt maar we menen het helemaal niet’. Zo worden leasemaatschappijen (of waarschijnlijk je werkgever) over het algemeen niet heel blij als je elke maand duizend liter tankt. Telecomproviders zullen ook wel even bellen als je een heel huishouden dag en nacht laat draaien op je mobiele hotspot.
Op de Autobahn geldt net zo’n FUP, zo lijkt het. In principe mag je daar op sommige stukken zo hard rijden als je auto het toelaat, maar dat betekent niet dat de Duitse overheid er heel blij mee is. En ergens snappen we dat wel. Met 200+ naar huis rijden is tot daar aan toe, maar bij snelheden boven de 400 km/u kunnen er vervelende dingen gebeuren. Zeker als je daar in je Fiat Panda rustig 120 rijdt en niet goed in je binnenspiegel kijkt.
Duitsland toch niet heel blij met 400+ op de Autobahn
De Duitse overheid reageert op een video die recentelijk online verscheen. Daarin zie je hoe een Tsjechische bestuurder zijn Bugatti Chiron op de Autobahn loslaat en een snelheid van 414 km/u bereikt. Het Duitse Ministerie van Transport plaatste gisteren een statement waarin ze ‘gedrag in het openbare verkeer afkeuren dat leidt of kan leiden tot het in gevaar brengen van andere weggebruikers.’

VIDEO: Bugatti Chiron tikt 414 km/u aan op de Duitse Autobahn
Waarschijnlijk reed geen productieauto ooit harder op de openbare weg
Ze citeren een paragraaf uit de Duitse wet: ‘eenieder die aan het verkeer deelneemt, dient zich zodanig te gedragen dat geen ander persoon meer wordt geschaad, in gevaar gebracht of gehinderd of gehinderd dan onder de gegeven omstandigheden onvermijdelijk is.’ Dus hoewel je in Duitsland zo hard mag rijden als je wilt op sommige trajecten, mag je nooit ander wegverkeer in gevaar brengen. In Nederland kennen we dit als artikel 5. Misschien zit er wat in.
Eén reactie op “Duitsland toch niet heel blij met 400+ op de Autobahn”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Waarom deze dikke Mercedes niet harder mag dan 95 km/u op de Duitse Autobahn

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Heel rare opmerking ,een Punto bestuurder die met 120 niet goed in de binnenspiegel kijkt als of deze schuldig zou zijn alles een idioot 414 kmh rijd ook al kijk je goed in de spiegel met dit snelheids verschil kun je gewoon niet in schatten . Gelukkig is het auto rijden straks niet meer te doen met de benzine prijzen wat is dit toch een jongetjes blad voor testosteron pikkies