
Een Fair Use Policy (FUP) is vaak een flauwe manier om te zeggen ‘we adverteren wel met onbeperkt maar we menen het helemaal niet’. Zo worden leasemaatschappijen (of waarschijnlijk je werkgever) over het algemeen niet heel blij als je elke maand duizend liter tankt. Telecomproviders zullen ook wel even bellen als je een heel huishouden dag en nacht laat draaien op je mobiele hotspot.
Op de Autobahn geldt net zo’n FUP, zo lijkt het. In principe mag je daar op sommige stukken zo hard rijden als je auto het toelaat, maar dat betekent niet dat de Duitse overheid er heel blij mee is. En ergens snappen we dat wel. Met 200+ naar huis rijden is tot daar aan toe, maar bij snelheden boven de 400 km/u kunnen er vervelende dingen gebeuren. Zeker als je daar in je Fiat Panda rustig 120 rijdt en niet goed in je binnenspiegel kijkt.
Duitsland toch niet heel blij met 400+ op de Autobahn
De Duitse overheid reageert op een video die recentelijk online verscheen. Daarin zie je hoe een Tsjechische bestuurder zijn Bugatti Chiron op de Autobahn loslaat en een snelheid van 414 km/u bereikt. Het Duitse Ministerie van Transport plaatste gisteren een statement waarin ze ‘gedrag in het openbare verkeer afkeuren dat leidt of kan leiden tot het in gevaar brengen van andere weggebruikers.’

VIDEO: Bugatti Chiron tikt 414 km/u aan op de Duitse Autobahn
Waarschijnlijk reed geen productieauto ooit harder op de openbare weg
Ze citeren een paragraaf uit de Duitse wet: ‘eenieder die aan het verkeer deelneemt, dient zich zodanig te gedragen dat geen ander persoon meer wordt geschaad, in gevaar gebracht of gehinderd of gehinderd dan onder de gegeven omstandigheden onvermijdelijk is.’ Dus hoewel je in Duitsland zo hard mag rijden als je wilt op sommige trajecten, mag je nooit ander wegverkeer in gevaar brengen. In Nederland kennen we dit als artikel 5. Misschien zit er wat in.
Eén reactie op “Duitsland toch niet heel blij met 400+ op de Autobahn”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

Heel rare opmerking ,een Punto bestuurder die met 120 niet goed in de binnenspiegel kijkt als of deze schuldig zou zijn alles een idioot 414 kmh rijd ook al kijk je goed in de spiegel met dit snelheids verschil kun je gewoon niet in schatten . Gelukkig is het auto rijden straks niet meer te doen met de benzine prijzen wat is dit toch een jongetjes blad voor testosteron pikkies