
Een Fair Use Policy (FUP) is vaak een flauwe manier om te zeggen ‘we adverteren wel met onbeperkt maar we menen het helemaal niet’. Zo worden leasemaatschappijen (of waarschijnlijk je werkgever) over het algemeen niet heel blij als je elke maand duizend liter tankt. Telecomproviders zullen ook wel even bellen als je een heel huishouden dag en nacht laat draaien op je mobiele hotspot.
Op de Autobahn geldt net zo’n FUP, zo lijkt het. In principe mag je daar op sommige stukken zo hard rijden als je auto het toelaat, maar dat betekent niet dat de Duitse overheid er heel blij mee is. En ergens snappen we dat wel. Met 200+ naar huis rijden is tot daar aan toe, maar bij snelheden boven de 400 km/u kunnen er vervelende dingen gebeuren. Zeker als je daar in je Fiat Panda rustig 120 rijdt en niet goed in je binnenspiegel kijkt.
Duitsland toch niet heel blij met 400+ op de Autobahn
De Duitse overheid reageert op een video die recentelijk online verscheen. Daarin zie je hoe een Tsjechische bestuurder zijn Bugatti Chiron op de Autobahn loslaat en een snelheid van 414 km/u bereikt. Het Duitse Ministerie van Transport plaatste gisteren een statement waarin ze ‘gedrag in het openbare verkeer afkeuren dat leidt of kan leiden tot het in gevaar brengen van andere weggebruikers.’

VIDEO: Bugatti Chiron tikt 414 km/u aan op de Duitse Autobahn
Waarschijnlijk reed geen productieauto ooit harder op de openbare weg
Ze citeren een paragraaf uit de Duitse wet: ‘eenieder die aan het verkeer deelneemt, dient zich zodanig te gedragen dat geen ander persoon meer wordt geschaad, in gevaar gebracht of gehinderd of gehinderd dan onder de gegeven omstandigheden onvermijdelijk is.’ Dus hoewel je in Duitsland zo hard mag rijden als je wilt op sommige trajecten, mag je nooit ander wegverkeer in gevaar brengen. In Nederland kennen we dit als artikel 5. Misschien zit er wat in.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Duitsland toch niet heel blij met 400+ op de Autobahn”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Waarom deze dikke Mercedes niet harder mag dan 95 km/u op de Duitse Autobahn

Nieuw plan: limiet op de Autobahn, maar daar krijg je wel iets voor terug

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Poah: je kunt nu tijdelijk gratis een tractorrijbewijs krijgen, maar je moet wel snel zijn

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

Heel rare opmerking ,een Punto bestuurder die met 120 niet goed in de binnenspiegel kijkt als of deze schuldig zou zijn alles een idioot 414 kmh rijd ook al kijk je goed in de spiegel met dit snelheids verschil kun je gewoon niet in schatten . Gelukkig is het auto rijden straks niet meer te doen met de benzine prijzen wat is dit toch een jongetjes blad voor testosteron pikkies