Staat het idee van een Ford Mustang Shelby GT500 je wel aan, maar snap je niets van Fords keuze om alleen een automaat te leveren in de krachtigste Mustang? Begin dan met het opwarmen van je koppelingsbeen, want het Amerikaanse tuningbedrijf HPJ Performance schiet te hulp met een ombouwset. Een Ford Mustang Shelby GT500 met handbak is nu mogelijk.
De versnellingsbak is een Tremec T56 Magnum XL met zes versnellingen, geschikt voor een koppel tot 950 Nm. Het vliegwiel en andere belangrijke delen op de bak zijn gekeurd door de SFI, een Amerikaanse stichting die zorgt voor veiligheidsnormen in de autosport aldaar. HPJ biedt verschillende koppelingsplaten aan, zo heb je er altijd eentje die bij jouw gebruik of het vermogen van jouw GT500 past. Aan het vermogen kunnen ze trouwens ook iets doen, als je er toch bent. Standaard is het 770 pk.
Als je de Ford Mustang Shelby GT500 met handbak weer zat bent
De pedalen komen gewoon van Ford, er is een nieuw middenconsole en voor de pookhoes mag je een mooi lapje leer of suède uitkiezen. De prijzen voor de ombouw naar een handbak zijn nog niet bekend. Je krijgt in ieder geval de automaatbak en alle onderdelen in een doggybag mee naar huis, mocht je je ooit bedenken. We zijn benieuwd in welke vorm de Mustang meer geld waard is.
In Nederland is het een stuk makkelijker
In Nederland levert Ford de GT500 niet. Wel hebben we hier sinds kort de Mustang Mach 1. Deze biedt ‘maar’ 460 pk, maar is wel te bestellen met een handbak. De 0-100-tijd is 4,4 seconden voor de automaat en 4,8 voor de handgeschakelde versie. Zo kun je gelijk een inschatting maken wat er met de 0-100-tijd gebeurt van de GT500, die is normaliter 3,5 seconden met de automaat.
Reacties