
Wat deze Jaguar I-Pace doet, is het introduceren van nieuwe en opwindende elementen in de elektrische situatie. Hij biedt je prijzenswaardige besturing en rijeigenschappen. Frisse en uiterst moderne vormgeving die niet bang is om de handschoen op te nemen tegen de conventionele proporties en details, maar die je geen moment de indruk geeft dat het de ontwerpers louter om het uiterlijk te doen is geweest.
Elektrische voertuigen bevinden zich een beetje in een kip-en-ei-scenario: ze worden niet goedkoper en krijgen geen grotere actieradius tot we er meer van gaan kopen, en dat zal waarschijnlijk niet gebeuren totdat het netwerk aan laders en snelladers aanzienlijk verbetert. De kracht van de Jaguar zit ’m erin dat hij er geweldig uitziet, waar de Audi e-tron en de Mercedes EQ C daar aanzienlijk minder op kunnen bogen. Zelfs in de niet erg gelukkige kleur hockeybroekrood op enorme wielen fluiten mensen de Jaguar nog na.
De Elektrische auto van het jaar 2018 is stil
Uiteraard is de Jaguar zalig stil en verzengend snel (vraag dat maar aan de Tesla Model S 75D die hij verpulverde in een van onze recente dragraces); en superieur stabiel. Zelfs op een drijfnatte snelweg, waar z’n gewicht van 2,2 ton, dat zich voornamelijk onderin bevindt, ’m zo solide doet aanvoelen als een boorplatform in de Noordzee.
Tesla wint het waarschijnlijk waar het gaat om infotainment – de InControl Touch Pro-interface van Jaguar is niet zo snel in het gebruik als het op het eerste gezicht doet vermoeden – maar de cabine is een pracht van een plek om te zitten, en de auto is een pracht van een ding om naar te kijken.
Met de Jaguar I-Pace kun je realistisch bezien ruim 300 kilometer rijden, en dat gaat in de nabije toekomst alleen maar meer worden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Elektrische auto van het Jaar 2018: Jaguar I-Pace”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Elektrische auto’s branden volledig uit op vrachtwagentrailer

Jaguars stijlvolle EV nu nog bereikbaarder

Jaguar I-Pace kan nu 3-fase laden

Audi e-tron vs Jaguar I-Pace vs Mercedes EQC

Lister SUV-E: een snellere, lichtere Jaguar I-Pace

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Deze dure auto’s komen niet terug volgend jaar

Jaguar 00 is de eerste Jag nieuwe stijl sinds de bijzondere reclame

Zoveel Jaguars zijn er afgelopen maand verkocht in Nederland

Waarom de campagne van Jaguar briljant is en wat je nu kunt verwachten

TopGear Auto van het Jaar 2018: Ford Fiesta ST

TopGear Awards – De beste auto’s van 2018

Begerenswaardig Object van het Jaar 2018: Singer DLS

Lange-afstandsraket van het Jaar 2018: Aston Martin DBS Superleggera

Lichtgewicht van het Jaar 2018: Ariel Atom 4

Verstandige SUV van het Jaar 2018: Volvo XC40

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

BMW X3 40d: dikke diesel met actieradius van 970 kilometer

BMW X3 M50 is bijna de perfecte daily, op één ding na (review)

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

De Nürburgring gaat op bepaalde dagen auto’s verbieden (en dat is een goede keuze)

Elektrische voertuigen bevinden zich een beetje in een kip-en-ei-scenario: ze worden niet goedkoper en krijgen geen grotere actieradius tot we er meer van gaan kopen,
Mijn kona kost de helft en heeft een betere actieradius.
Inmiddels de eerste 3.500 km er op zitten! Wat een auto!