Elektrische auto van het Jaar 2018: Jaguar I-Pace

De Jaguar I-Pace is de beste elektrische auto van 2018

Jaguar I-Pace aan de laadpaal
Jaguar i-pace 2018 rood
Jaguar i-pace 2018 rood
Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace aan de laadpaal
Jaguar i-pace 2018 rood
Jaguar i-pace 2018 rood
Jaguar I-Pace

Wat deze Jaguar I-Pace doet, is het introduceren van nieuwe en opwindende elementen in de elektrische situatie. Hij biedt je prijzenswaardige besturing en rijeigenschappen. Frisse en uiterst moderne vormgeving die niet bang is om de handschoen op te nemen tegen de conventionele proporties en details, maar die je geen moment de indruk geeft dat het de ontwerpers louter om het uiterlijk te doen is geweest.

Elektrische voertuigen bevinden zich een beetje in een kip-en-ei-scenario: ze worden niet goedkoper en krijgen geen grotere actieradius tot we er meer van gaan kopen, en dat zal waarschijnlijk niet gebeuren totdat het netwerk aan laders en snelladers aanzienlijk verbetert. De kracht van de Jaguar zit ’m erin dat hij er geweldig uitziet, waar de Audi e-tron en de Mercedes EQ C daar aanzienlijk minder op kunnen bogen. Zelfs in de niet erg gelukkige kleur ­hockeybroekrood op enorme wielen fluiten mensen de Jaguar nog na.

De Elektrische auto van het jaar 2018 is stil

Uiteraard is de Jaguar zalig stil en verzengend snel (vraag dat maar aan de Tesla Model S 75D die hij verpulverde in een van onze recente dragraces); en superieur stabiel. Zelfs op een drijfnatte snelweg, waar z’n gewicht van 2,2 ton, dat zich voornamelijk onderin bevindt, ’m zo solide doet aanvoelen als een boorplatform in de Noordzee.

Tesla wint het waarschijnlijk waar het gaat om infotainment – de InControl Touch Pro-interface van Jaguar is niet zo snel in het gebruik als het op het eerste gezicht doet vermoeden – maar de cabine is een pracht van een plek om te zitten, en de auto is een pracht van een ding om naar te kijken.

Met de Jaguar I-Pace kun je realistisch bezien ruim 300 kilometer rijden, en dat gaat in de nabije toekomst alleen maar meer worden.

Reacties
  1. Sjaak zegt op 10 januari 2019 om 15:13:

    Elektrische voertuigen bevinden zich een beetje in een kip-en-ei-scenario: ze worden niet goedkoper en krijgen geen grotere actieradius tot we er meer van gaan kopen,

    Mijn kona kost de helft en heeft een betere actieradius.

  2. Wim den Otter zegt op 27 december 2018 om 08:37:

    Inmiddels de eerste 3.500 km er op zitten! Wat een auto!

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws