
Heb je ondanks het afscheid van de Fiesta, Up, C1 en verschillende andere kleine auto’s nog niet de moed opgegeven? Dan wordt je vertrouwen nu beloond door Hyundai. Het Koreaanse merk brengt een compleet nieuw kleintje op de markt met deze elektrische Hyundai Inster. Of ja, compleet nieuw: Hyundai recyclet een bestaand ontwerp voor deze schattige EV.
Liefhebbers van de KDM (Korean Domestic Market) zullen direct de Hyundai Casper in hem herkennen. De Casper heeft trouwens een 1,0-liter met 67 pk en een 1,2-liter benzine motortje dat 100 pk produceert, maar die versies komen niet naar Nederland. De Inster is in feite het elektrische broertje van die auto. En nog meer goed nieuws want dit broertje is speciaal gemaakt voor Europa.
Specificaties van de elektrische Hyundai Inster
De Inster is een stukje langer dan zijn Koreaanse equivalent om zo ruimte te maken voor de elektrische aandrijflijn. Bij de normale Inster krijg je een 97 pk sterke elektromotor en in de Long Range-variant heb je 115 pk. Beide uitvoeringen hebben 147 Nm aan koppel. Ondanks dat het een elektrische auto is, is de Inster geen sprintkanon. Van 0 naar 100 km/u gaat in 11,7 seconden of in 10,6 seconden als je voor de Long Range gaat.
Er is standaard een 42-kWh batterij en de Long Range-versie heeft een 49-kWh accu. Met die eerste moet je meer dan 300 kilometer ver kunnen komen. De grotere batterij verlengt het rijbereik (als je kiest voor de kleinste 15-inch wielen en pak dan meteen de coole steelies) naar 355 kilometer.
Opladen kan maximaal met 120 kW. Doe je dat, dan zou je binnen een half uur van 10 naar 80 procent vol kunnen laden. Er is ook een optionele warmtepomp en je kunt V2L (Vehicle-to-Load) laden waardoor je als je stilstaat, een koffietje kunt zetten op elektriciteit uit de Inster.
Het interieur van de Inster is indrukwekkend
Vanbinnen is de Hyundai wat luxer aangekleed dan je misschien zou denken. Oké, de bekleding oogt wat oubollig, maar er is wel een 10,25-inch bestuurdersdisplay aan boord en een even groot infotainmentscherm. En kijk daar: echte knoppen op het stuur en het middenconsole. Er is plaats voor vier waarbij de voorste twee stoelen verwarmd kunnen worden. De achterste stoelen kunnen los van elkaar verschoven worden en alle stoelen kunnen inklappen. We betwijfelen wel of je een mini-camper van de Inster kunt maken door er een matras in te schuiven.
Hyundai hoopt met deze Inster te concurreren met andere EV’s van ongeveer 25.000 euro. Denk hierbij aan de ID.2 en de Renault 5. Ergens aan het begin van volgend jaar moet de Inster bij je lokale Hyundai-dealer staan. Vind je hem niet stoer genoeg? Later volgt een Inster Cross die volgens Hyundai een ‘ruiger, outdoor gefocust ontwerp’ heeft. Wij zijn benieuwd. Wellicht mag de N-divisie ook nog een keer los met de hatchback…
Eén reactie op “Deze elektrische Hyundai Inster is een stadsauto die 355 kilometer ver komt”
Laat een antwoord achter aan Eddy Fromme Reactie annuleren
Meer van TopGear


De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is dit niet de aller schattigste auto van vandaag?

De prijs van de Hyundai Inster is bekend: de goedkoopste volwaardige EV van dit moment?

Is de elektrische Hyundai Inster van minder dan 25.000 euro wel een volwaardige auto?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Waarom het beter is om iets harder te rijden met een elektrische auto richting je vakantie

Rijd jij een auto met deze populaire motor? Kans op dure motorschade, maar er is goed nieuws

Hardrijder komt door een slimme advocaat onder een boete van 204 km/u uit

Je kunt straks ook rode verlichting aan de voorkant van een auto gaan zien – dit is waarom

Waarom 1.160 matrixborden in Nederland niet aan geven hoe hard jij mag rijden (terwijl de snelheid wel geldt)

Zo weet je alle over de GP Engeland 2025 in minder dan 120 seconden

WEER EEN MOOIE INNOVATIEVE UITVINGING VAN HYUNDAI , BIJZONDER GOED EN EEN DUIDELIJK VOLDOET AAN DE WENSEN VAN DE HUIDIGE ENERGIE EN KOSTEN BESPARENDE AUTOMOBILIST !!!!!
heb zelf een Kona electic gereden maar die werd net iets te klein met 12 kleinkinderen waarvan ik een deel smorgens naar school moest brengen en in de middag weer moest ophalen !!!!