
Een Ferrari bestel je altijd in het rood. Deze Ferrari 488 Spider in de kleur Verde Tracy zal voor velen die stelling onderstrepen en voor een ander deel keihard bevestigen dat ‘Rosso Scuderia’ niet de enige kleur is om aan te vinken. De kleur die uitstekend zal staan op elke auto uit de jaren zestig, staat ook uitstekend op deze Ferrari 488 Spider.
Tegenwoordig zie je steeds minder groene Ferrari’s. Vroeger kwam het vaker voor. Toen zag je nog weleens een Ferrari 275 GTB/4 of een 275 GTS in de kleur Verde Pino (wat ruwweg vertaalt naar groene Pino, denken we). Deze kleur lijkt er, iets afhankelijk van de lichtval, enorm op. Noem het maar eens British Racing Green in de buurt van een Italiaan, als je durft.
Exclusieve Ferrari
De auto is verder vanbinnen ongeveer compleet bekleed met alcantara – behalve de stoelen dan. Aan de buitenkant is alles wat níet groen is, gemaakt van koolstofvezel. Bovendien is het Ferrari-logo in de hoofdsteunen geborduurd in de kleur Arancio Mikonos. Zijn wij de enige die daarvan spontaan trek krijgt in een broodje gyros?
Onder de motorkap (die dus achter zit) van deze groene Ferrari 488 Spider ligt een 3,9-liter Twin-turbo V8 die goed is voor zo’n 670 pk. Het 0 naar 100-sprintje doet de Ferrari in 3 seconden en zijn topsnelheid ligt op de 327 km/uur. Hou je toupetje maar vast.
Wat kost de Ferrari 488 Spider in Verde Tracy?
De auto komt uit 2018 en heeft slechts 25 kilometer gelopen. De geur van Maranello hangt waarschijnlijk nog in het leer. Sla dus je slag en koop deze unieke groene Ferrari Spider. Hij kost 286.195 euro en hij staat bij Kroymans in Hilversum.
Meer van TopGear


‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Nieuwe eigenaar Ferrari 488 crasht al na 3 kilometer tegen de vangrail

Ferrari klaagt Mansory aan en wint

Opel Corsa vs Ferrari 488 Pista in dragrace

Touring Superleggera Arese RH95 is een Ferrari

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde
