
Je wilt een cabriolet, die ook nog eens goed is voor de lokale eekhoorntjes? Wat dacht je van een plug-in hybride? Eentje zoals de Ferrari SF90 Spider? Het is de open versie van de reeds bekende SF90 Stradale. Het dak gaat open met een knop en de actie duurt 14 seconden – geopend neemt het ding maar 100 liter bagageruimte in. Ferrari claimt dat andere systemen wel 150 tot 200 liter bagage innemen. Wat er uiteindelijk overblijft in de SF90 Spider is 74 liter aan bagageruimte. Ook zou het systeem 40 kilo lichter zijn dan een conventioneel systeem, meent Ferrari.
Specificaties Ferrari SF90 Spider
De Ferrari SF90 Spider combineert dezelfde twee energiebronnen als de dichte versie. Dat betekent een benzine-V8 met 780 pk met de assistentie van drie elektromotoren. Gecombineerd is het systeem goed voor vierwielaandrijving en 1.000 pk. De 0-100-tijd is daarmee een orgaan-herschikkende 2,5 seconden en de 0-200-tijd is een bijna niet te bevatten 7 seconden. Via de draaiknop op het stuur (de manettino, in Ferrari-taal) kan de aandrijflijn in de standen eDrive, Hybrid, Performance of Qualify worden gezet. Die laatste zal angstaanjagend zijn. De topsnelheid is hoger dan 340 km/u.
Bij 250 km/u genereert de open SF90 een aardige 390 kilo aan downforce. Wie graag het circuit bezoekt, zal het Assetto Fiorano-pakket willen aanvinken. Deze krijgt dempers voor het circuit, lichtere materialen (scheelt 21 kilo) en Michelin Pilot Sport Cup 2-banden. Deze klanten mogen tevens een tweede kleur kiezen voor hun auto. Het blauwe exemplaar in de galerij is voorzien van dit pakket. De prijs van de Ferrari SF90 Spider is niet bekend, maar de normale SF90 Stradale kost al meer dan 450.000 euro. Deduceer voor jezelf maar hoeveel je nog moet sparen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Neem een exclusief kijkje in de geheime opslag van Ferrari XX-modellen

Rijden in de Ferrari SF90 XX: de snelste straatauto op Fiorano

De Ferrari SF90 XX Stradale is de eerste straatlegale Ferrari XX

Ryft maakt de extreme Ferrari SF90 nog smaakvoller

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
