
Je wilt een cabriolet, die ook nog eens goed is voor de lokale eekhoorntjes? Wat dacht je van een plug-in hybride? Eentje zoals de Ferrari SF90 Spider? Het is de open versie van de reeds bekende SF90 Stradale. Het dak gaat open met een knop en de actie duurt 14 seconden – geopend neemt het ding maar 100 liter bagageruimte in. Ferrari claimt dat andere systemen wel 150 tot 200 liter bagage innemen. Wat er uiteindelijk overblijft in de SF90 Spider is 74 liter aan bagageruimte. Ook zou het systeem 40 kilo lichter zijn dan een conventioneel systeem, meent Ferrari.
Specificaties Ferrari SF90 Spider
De Ferrari SF90 Spider combineert dezelfde twee energiebronnen als de dichte versie. Dat betekent een benzine-V8 met 780 pk met de assistentie van drie elektromotoren. Gecombineerd is het systeem goed voor vierwielaandrijving en 1.000 pk. De 0-100-tijd is daarmee een orgaan-herschikkende 2,5 seconden en de 0-200-tijd is een bijna niet te bevatten 7 seconden. Via de draaiknop op het stuur (de manettino, in Ferrari-taal) kan de aandrijflijn in de standen eDrive, Hybrid, Performance of Qualify worden gezet. Die laatste zal angstaanjagend zijn. De topsnelheid is hoger dan 340 km/u.
Bij 250 km/u genereert de open SF90 een aardige 390 kilo aan downforce. Wie graag het circuit bezoekt, zal het Assetto Fiorano-pakket willen aanvinken. Deze krijgt dempers voor het circuit, lichtere materialen (scheelt 21 kilo) en Michelin Pilot Sport Cup 2-banden. Deze klanten mogen tevens een tweede kleur kiezen voor hun auto. Het blauwe exemplaar in de galerij is voorzien van dit pakket. De prijs van de Ferrari SF90 Spider is niet bekend, maar de normale SF90 Stradale kost al meer dan 450.000 euro. Deduceer voor jezelf maar hoeveel je nog moet sparen.
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Neem een exclusief kijkje in de geheime opslag van Ferrari XX-modellen

Rijden in de Ferrari SF90 XX: de snelste straatauto op Fiorano

De Ferrari SF90 XX Stradale is de eerste straatlegale Ferrari XX

Ryft maakt de extreme Ferrari SF90 nog smaakvoller

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost
