
Je wilt een cabriolet, die ook nog eens goed is voor de lokale eekhoorntjes? Wat dacht je van een plug-in hybride? Eentje zoals de Ferrari SF90 Spider? Het is de open versie van de reeds bekende SF90 Stradale. Het dak gaat open met een knop en de actie duurt 14 seconden – geopend neemt het ding maar 100 liter bagageruimte in. Ferrari claimt dat andere systemen wel 150 tot 200 liter bagage innemen. Wat er uiteindelijk overblijft in de SF90 Spider is 74 liter aan bagageruimte. Ook zou het systeem 40 kilo lichter zijn dan een conventioneel systeem, meent Ferrari.
Specificaties Ferrari SF90 Spider
De Ferrari SF90 Spider combineert dezelfde twee energiebronnen als de dichte versie. Dat betekent een benzine-V8 met 780 pk met de assistentie van drie elektromotoren. Gecombineerd is het systeem goed voor vierwielaandrijving en 1.000 pk. De 0-100-tijd is daarmee een orgaan-herschikkende 2,5 seconden en de 0-200-tijd is een bijna niet te bevatten 7 seconden. Via de draaiknop op het stuur (de manettino, in Ferrari-taal) kan de aandrijflijn in de standen eDrive, Hybrid, Performance of Qualify worden gezet. Die laatste zal angstaanjagend zijn. De topsnelheid is hoger dan 340 km/u.
Bij 250 km/u genereert de open SF90 een aardige 390 kilo aan downforce. Wie graag het circuit bezoekt, zal het Assetto Fiorano-pakket willen aanvinken. Deze krijgt dempers voor het circuit, lichtere materialen (scheelt 21 kilo) en Michelin Pilot Sport Cup 2-banden. Deze klanten mogen tevens een tweede kleur kiezen voor hun auto. Het blauwe exemplaar in de galerij is voorzien van dit pakket. De prijs van de Ferrari SF90 Spider is niet bekend, maar de normale SF90 Stradale kost al meer dan 450.000 euro. Deduceer voor jezelf maar hoeveel je nog moet sparen.
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Neem een exclusief kijkje in de geheime opslag van Ferrari XX-modellen

Rijden in de Ferrari SF90 XX: de snelste straatauto op Fiorano

De Ferrari SF90 XX Stradale is de eerste straatlegale Ferrari XX

Ryft maakt de extreme Ferrari SF90 nog smaakvoller

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

In deze provincie mag je straks niet harder dan 100 na 19:00 (en krijg je een boete als je het wel doet)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De Is de Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)_

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

GP Manager 2 uit 1996 was een racegame waar je niet mocht racen

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

Auto laten draaien voor de airco? Bij deze merken mag je dat nooit zomaar doen

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?
