Ferrari SF90 Spider: cabrio met 1.000 pk

De open versie van de SF90 Stradale

Foto('s): FerrariFerrari SF90 Spider Assetto Fiorano
Foto('s): FerrariFerrari SF90 Spider Assetto Fiorano
Foto('s): FerrariFerrari SF90 Spider Assetto Fiorano
Foto('s): FerrariFerrari SF90 Spider Assetto Fiorano
Foto('s): FerrariFerrari SF90 Spider Goud
Foto('s): FerrariFerrari SF90 Spider Goud
Foto('s): FerrariFerrari SF90 Spider Goud
Foto('s): FerrariFerrari SF90 Spider Goud
Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano
Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano
Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano
Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano
Ferrari SF90 Spider Goud
Ferrari SF90 Spider Goud
Ferrari SF90 Spider Goud
Ferrari SF90 Spider Goud

Je wilt een cabriolet, die ook nog eens goed is voor de lokale eekhoorntjes? Wat dacht je van een plug-in hybride? Eentje zoals de Ferrari SF90 Spider? Het is de open versie van de reeds bekende SF90 Stradale. Het dak gaat open met een knop en de actie duurt 14 seconden – geopend neemt het ding maar 100 liter bagageruimte in. Ferrari claimt dat andere systemen wel 150 tot 200 liter bagage innemen. Wat er uiteindelijk overblijft in de SF90 Spider is 74 liter aan bagageruimte. Ook zou het systeem 40 kilo lichter zijn dan een conventioneel systeem, meent Ferrari.

Specificaties Ferrari SF90 Spider

De Ferrari SF90 Spider combineert dezelfde twee energiebronnen als de dichte versie. Dat betekent een benzine-V8 met 780 pk met de assistentie van drie elektromotoren. Gecombineerd is het systeem goed voor vierwielaandrijving en 1.000 pk. De 0-100-tijd is daarmee een orgaan-herschikkende 2,5 seconden en de 0-200-tijd is een bijna niet te bevatten 7 seconden. Via de draaiknop op het stuur (de manettino, in Ferrari-taal) kan de aandrijflijn in de standen eDrive, Hybrid, Performance of Qualify worden gezet. Die laatste zal angstaanjagend zijn. De topsnelheid is hoger dan 340 km/u.

Bij 250 km/u genereert de open SF90 een aardige 390 kilo aan downforce. Wie graag het circuit bezoekt, zal het Assetto Fiorano-pakket willen aanvinken. Deze krijgt dempers voor het circuit, lichtere materialen (scheelt 21 kilo) en Michelin Pilot Sport Cup 2-banden. Deze klanten mogen tevens een tweede kleur kiezen voor hun auto. Het blauwe exemplaar in de galerij is voorzien van dit pakket. De prijs van de Ferrari SF90 Spider is niet bekend, maar de normale SF90 Stradale kost al meer dan 450.000 euro. Deduceer voor jezelf maar hoeveel je nog moet sparen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws