Verkeersboetes zijn in het leven geroepen om de veiligheid op de weg te verhogen. De maatregelen focussen zich nu veel op hardrijders. Als je even niet oplet op de A2 (je hersencellen nemen immers in een alarmerend tempo af), krijg je direct fanmail uit Leeuwarden. Een ander risico op de wegen wordt ongemoeid gelaten. En dat is raar.

De Opel Meriva die met 68 km/u op een snelweg probeert in te voegen, waardoor een vrachtwagen moet uitwijken en bijna een Alto vermorzeld, mag ongestraft doorrijden. Ook de Suzuki Wagon R+ met NS-ambities die op de provinciale weg een trein leidt van twintig gefrustreerde bestuurders, mag zonder boete doorrijden en thuis Hart van Nederland aanzetten. Oneerlijk.

En wil de TopGear Partij daarom: flitspalen langs invoegstroken en provinciale wegen tegen langzame auto’s. Te langzaam? Flits! De boetes hoeven niet duur te zijn. De prijs van een paar verpakkingen Steradent, om maar een dwarsstraat te noemen. Bij veelplegers lopen de bedragen op tot een paar pakken vla (op kamertemperatuur). Zo bouwen we ook de trajectcontroles om: iedereen die zich niet aan de minimumsnelheid van 120 km/u houdt, kan (flits!) een pak Teena Lady afrekenen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear