TGP: Een verbod op auto's met minder dan 200 pk

TGP Standpunt 08: Er moet een verbod komen op auto's met minder dan 200 pk

Een verbod op auto's met minder dan 200 pk
Een verbod op auto's met minder dan 200 pk

Langzame auto’s zijn de bron van al het kwaad. Op de weg, dan. Iedereen die weleens meer dan één meter in een driecilinder diesel reed (ons oprechte medeleven), weet dat je deze vermeend zuinige motor flink van jetje moet geven om enige vaart te maken. En bij vlot invoegen is een BMW M3 zuiniger dan een astmatische spaardiesel. Dus snelle auto’s staan gelijk aan minder uitstoot en blije ijsberen.

De TopGear Partij stelt een minimumgrens voor van 200 pk. Dan kan iedereen in zijn geliefde Volkswagen Golf blijven rijden (dat vindt het Nederlandse volk belangrijk, blijkbaar). Want die is leverbaar met 230 pk. Al het slome grut valt af. Dus nooit meer de haren uit je hoofd trekken terwijl de turbo ter grootte van een euromunt opspoelt. Nooit meer dat hakkelende dieselgeluid dat je achtervolgt in je dromen. Nooit meer wiegen in je stoel terwijl de naald naar de 100 kruipt.

Een verbod op auto’s met minder dan 200 pk betekent dat de algemene levenskwaliteit van elke Nederlander fors toeneemt. Want een auto met 200 pk, daar word je blij van. En dat brengt weer vele andere voordelen met zich mee. Minder ruzies en minder geweld door een collectief beter humeur, bijvoorbeeld. En dat betekent weer minder kosten aan politie- of ambulanceoproepen. De voordelen blijven zich opstapelen. Bovendien sluit een verbod op auto’s met minder dan 200 pk goed aan bij het verdwijnen van de maximumsnelheid.

Reacties
  1. sjoerd zegt op 15 maart 2017 om 18:44:

    Eensch! Moet ik wel even m’n waggel chiptunen, kom net 6 pk te kort.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken