De goedkoopste versie van de elektrische Ford Mustang Mach-E kost je 49.925 euro in Nederland. Voor precies dat bedrag haal je bij de dealer Lebanon Ford een Ford Mustang V8 met 1.000 pk. Hoeveel verleiding kan jouw groene hart weerstaan? De toekomst van je kinderen en hun kinderen is leuk, maar 1.000 pk op de achterwielen is toch ook wel érg prettig. Oh, een viercilinder-Mustang in Nederland kost je trouwens minimaal 72.000 euro.

De deal komt in twee smaken. De eerste smaak is een Whipple-supercharger met nieuwe bougies, een nieuwe brandstofpomp en nog wat klein grut. De andere kit komt met een D1X-procharger (een turbo, maar dan ook met een riem), een blow-off valve, een nieuwe brandstofpomp en allerlei specialistisch spul. Beide auto’s worden op de rollerbank ingesteld en komen met een uitdraai van het aantal pk’s op de krukas, wat rond de 1.000 pk zal liggen.

Voor omgerekend 50.000 euro rij je met een Ford Mustang met 1.000 pk naar buiten. Dat betaal je hier ongeveer voor een Golf GTI. Optioneel kun je kiezen voor betere aandrijfassen, een betere koppeling en een betere uitlaat. Het klinkt ons allemaal niet als optioneel als je de boel heel wilt houden. Daarover gesproken: bij 1.000 pk krijg je geen garantie. Daarvoor moet je het op 700 pk houden. Die versie kost je overigens maar 38.000 euro.

Ford Mustang met 1.000 pk kost 50 mille (in de VS)

Reacties

  • Richard heeft op 7 december 2019 geschreven:

    Ben ik met je eens! Er gaat veel vermogen verloren, voordat het op het asfalt terechtkomt.

    Reageer
  • TG heeft op 7 december 2019 geschreven:

    1000pk op de achterwielen is een groot verschil in vergelijking met 1000pk aan de krukas?
    Verlies van vermogen in de aandrijving…

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)