
Mercedes heeft Brabus en BMW heeft G-Power. Eindelijk waagt de doorgeslagen Duitse tuner zich aan het kleinste M-model. De G-Power M2 krijgt een lekkere performance-upgrade naar 410 pk (+40) en 570 Nm (+105). Door de vermogen-injectie ligt de topsnelheid nu op 290 km/u. In 14,5 seconden zit je op 200 km/u. Een lekkere opwarmer.
Opwarmer? Is het niet genoeg voor de G-Power M2?
Nee, als je G-Power kent, is dit niet genoeg. De heroïeke tuner bouwde bijvoorbeeld eerder de G1 V8 Hurricane RS, een BMW 1M Coupe met de V8 uit een 3-serie. Het is de snelste 1M ter wereld. We verwachten dus nog wel een dergelijke poging met de BMW M2. Met de G-Power M2 kun je nét je schoonmoeder bang maken, meer niet.
G-Power maakt van je BMW M2 geen G-Pauper. Dus geen verlepte wraps, afzichtelijke bodykits of gigantische hekwerken op de achterklep. Ook wel een keertje fijn. Het enige wat de tuner monteert zijn andere velgen wat toch weer even 5,5 kilo scheelt. Voor extra luisterplezier monteert G-Power ook nog een nieuw uitlaatsysteem.
Ho, stop! Lees dit ook even: Manhart maakt onmogelijk dikke M2
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
