G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

Hiermee boek je wel tijdswinst in Duitsland

Foto('s): G-PowerMotorkap open G-Power BMW 750i
Foto('s): G-PowerG-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u
Foto('s): G-PowerZijkant G-Power BMW 750i
Foto('s): G-PowerAchterkant G-Power BMW 750i
Foto('s): G-PowerTeller 330 G-Power BMW 750i
Foto('s): G-PowerMotor V8 G-Power BMW 750i
Foto('s): G-PowerG-Power BMW 750i
Motorkap open G-Power BMW 750i
G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u
Zijkant G-Power BMW 750i
Achterkant G-Power BMW 750i
Teller 330 G-Power BMW 750i
Motor V8 G-Power BMW 750i
G-Power BMW 750i

Met hardrijden op de snelweg win je meestal niet zo gek veel tijd, behalve als je er volledig voor gaat. Bijvoorbeeld met deze BMW. Dankzij wat verse bits en bytes plus een nieuwe downpipe verhoogt G-Power het vermogen van de 4,4-liter V8 van 530 pk naar 670 pk. Het koppel was 750 Nm en is nu 900 Nm. Een nieuwe topsnelheid van 330 km/u is nu mogelijk. Met de G-Power BMW 750i moet je redelijk wat tijd kunnen winnen in Duitsland. Het zou onverantwoord zijn van ons om je erop te wijzen dat veel mobiele flitsers geen boetes uitschrijven boven de 300 km/u – dus dat doen we ook niet.

Deze G-Power BMW 750i staat op nieuwe 21-inch wielen en als je de motorkap opent, word je begroet door een oranje deksel van G-Power. Een setje oranje remklauwen had van ons ook nog wel gemogen als subtiel knipoogje. Verder staan we volledig achter de keuze om niet al te veel aan het uiterlijk van de 7-serie te veranderen. Mogen we tevens bekennen dat we steeds meer gewend raken aan de grote grille van de 7-serie? Nee? Oh, was een geintje hoor. We vroegen het voor een vriend.

De software en de downpipes kosten samen net geen 9.000 euro. Het verleggen van de begrenzer naar 330 km/u kost 500 euro. De digitale snelheidsmeter laten aanpassen zodat er ook werkelijk 330 km/u af te lezen is, dat kost nog eens 400 euro bij G-Power. Een nieuwe 0-100-tijd meldt de tuner trouwens niet, maar hij zal in ieder geval sneller zijn dan de standaard 4,4 seconden.

Reacties
  1. Nick zegt op 12 november 2021 om 14:33:

    Vind de grote grill en daarmee de voorkant ook juist zeer geslaagd. Vind juist de kont wat tegenvallen en dan met name het onderste gedeelte wat te aanwezig. De verbreding rondom de uitlaten had mijn inziens wat subliemer gemogen aangezien de uitlaten dit al genoeg benadrukken.

  2. Arie kraai zegt op 11 november 2021 om 17:58:

    Super auto Gas er op

  3. Rob zegt op 11 november 2021 om 11:10:

    Mooiste front ever…

  4. marco kraan zegt op 10 november 2021 om 19:05:

    zo lelijk de voorkant slaat een beetje door .net als bij de audi

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken