
Wat blijkt, gepantserde auto’s zijn al lang niet meer de gigantische en zware militaire voertuigen van weleer. Die rode schoonheid op je beeldscherm is een gepantserde Ferrari 458 Speciale, die niet op- of omkijkt van een kogel uit een .44 Magnum. Het is een project van het in Los Angeles gevestigde AddArmor, dat zoals de naam al doet vermoeden bepantsering toevoegt aan voertuigen.
Op magische wijze voegt de bepantsering (van niveau B4, voor de liefhebbers) slechts 70 kilo toe aan de Ferrari. Om het gewicht te compenseren monteerde AddArmor een Capristo-uitlaat en alle koolstofvezel delen die Ferrari leverde voor de Speciale. Daardoor weegt deze gepantserde Ferrari 458 Speciale slechts 30 kilo meer dan een standaard exemplaar. Serieus indrukwekkend.
De uitlaat voegt zo’n 40 pk toe, dus qua prestaties hoef je er niets van te merken. De extra beveiliging is zo ontworpen, dat het weer te demonteren is. Hebben? Dat kan, want de Speciale staat te koop. Voor het snelle pantservoertuig ziet AddArmor graag 625.000 dollar op zijn rekening verschijnen, wat omgerekend zo’n 510.000 euro is.
Meer van TopGear


Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Je kunt nu een handbak in de Ferrari 458 Speciale laten zetten

Kijk hoe deze gasten de voorruit van een Ferrari kapotslaan met hun blote vuisten

Ferrari 458 Speciale rijdt velg kapot op betonblok langs de weg

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks
