
Wat blijkt, gepantserde auto’s zijn al lang niet meer de gigantische en zware militaire voertuigen van weleer. Die rode schoonheid op je beeldscherm is een gepantserde Ferrari 458 Speciale, die niet op- of omkijkt van een kogel uit een .44 Magnum. Het is een project van het in Los Angeles gevestigde AddArmor, dat zoals de naam al doet vermoeden bepantsering toevoegt aan voertuigen.
Op magische wijze voegt de bepantsering (van niveau B4, voor de liefhebbers) slechts 70 kilo toe aan de Ferrari. Om het gewicht te compenseren monteerde AddArmor een Capristo-uitlaat en alle koolstofvezel delen die Ferrari leverde voor de Speciale. Daardoor weegt deze gepantserde Ferrari 458 Speciale slechts 30 kilo meer dan een standaard exemplaar. Serieus indrukwekkend.
De uitlaat voegt zo’n 40 pk toe, dus qua prestaties hoef je er niets van te merken. De extra beveiliging is zo ontworpen, dat het weer te demonteren is. Hebben? Dat kan, want de Speciale staat te koop. Voor het snelle pantservoertuig ziet AddArmor graag 625.000 dollar op zijn rekening verschijnen, wat omgerekend zo’n 510.000 euro is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



Je kunt nu een handbak in de Ferrari 458 Speciale laten zetten


Kijk hoe deze gasten de voorruit van een Ferrari kapotslaan met hun blote vuisten


Ferrari 458 Speciale rijdt velg kapot op betonblok langs de weg


Kooptip: deze hondslelijke Ferrari 458 is een LaFerrari-prototype


Ferrari 430 Scuderia én 458 Italia te koop bij de Nederlandse overheid


Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels



Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider


Rijden met de Ferrari Purosangue in de sneeuw: is hij een half miljoen waard?



Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?


Slik: Dit is de forse Nederlandse prijs van de Ferrari Purosangue


Als de Ferrari 296 GTB al zo snel voelt als een LaFerrari, waar gaat het dan heen?


Rallylegende Juha Kankkunen over zijn liefde voor de Lancia Delta


Dit Nederlandse bedrijf verkoopt volledig vernieuwde Lancia Delta’s met 400 pk



De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI


Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off



Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider


De nieuwe Lamborghini LB744 is 25 procent stijver dan de Aventador



Dit is hoe één miljoen euro aan opties eruitziet bij Koeningsegg


Deze Nederlandse eigenaar liet zijn Aston Martin Valkyrie in een Ferrari-kleur spuiten


Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood



De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI


Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen


De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


De Kia EV9 is een grote elektrische SUV die ook naar Nederland komt


EU maakt plannen bekend voor meer laadpalen en waterstoftankstations langs de snelweg


Officiële documenten verklappen dat de auto van Apple al zestien botsingen heeft gehad



Dit is hoe één miljoen euro aan opties eruitziet bij Koeningsegg


Zo groot is de schade aan je motor als je de verkeerde versnelling pakt (op hoge snelheid)


Reacties