
We blijven stiekem wat jaloers op StukTV-presentator Giel de Winter. Heus niet vanwege zijn auto’s (vooruit; een beetje), maar omdat hij van alle 1,1 miljard Instagram-gebruikers precies zijn voornaam als gebruikersnaam wist te claimen. Zelfs Max Verstappen moest een 1’tje achter zijn accountnaam plakken en jij loopt waarschijnlijk met een cijfer nèt onder de 70 achter je naam omdat je dat destijds hilarisch vond. En misschien nog wel – maar geen zorgen, mannen worden pas na hun 54e echt volwassen.
Een vergezocht intro? Misschien, maar laat Instagram nu precies de plek zijn waar Giel de Winter zijn nieuwste aankoop aan de wereld laat zien. In de showroom van VD Akker stond een Audi RS 6-R onder een doek op hem te wachten. De Audi RS 6-R is een creatie van tuner Abt. De Duitse pk-specialisten bouwden 125 exemplaren van de Audi RS 6 om tot een nog extremere versie van de powerstationwagen. En de auto was al geen doetje.
Van 600 naar 740 pk
Autospotters kunnen de specificaties van de Audi RS 6-R wel dromen, maar voor de zekerheid nog een keertje. De V8 gaat van 600 naar 740 pk en van 800 naar 920 Nm. De nieuwe 0-100-tijd is een bloedsnelle 3,2 seconden, wat 0,4 seconde minder is dan eerst. De topsnelheid groeit met 15 km/u naar 320 km/u. Aan de buitenkant gaat Abt aan de slag met flink wat grammen koolstofvezel (dat spul weegt nou eenmaal niet zoveel) en voor de binnenkant worden de rollen suède uit de kast getrokken.
Wat kost de Audi RS 6-R van Giel de Winter?
De ombouw naar Audi RS 6-R kost 130.000 euro en de nieuwprijs van een RS 6-R was minimaal 317.000 euro. De vraagprijs van dit gebruikte exemplaar was 276.000 euro. Mag het van jou trouwens nóg extremer, dan is er nog een Audi RS 6 Johann Abt als ultieme uitmonstering van de RS-station.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Dit zijn de acht goedkoopste tiencilinder youngtimers van Nederland

De Audi A6 Avant e-tron is nu elektrisch, hoe bevalt ie? (review)

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Abt komt met een elektrische speedboot met meer dan 600 pk

VIDEO: De Abt XGT is de straatlegale racer die Audi niet durfde te bouwen

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Deze Audi RS 6 werd geveild door de overheid, en staat nu bij een bekend (of berucht?) adresje

Koopje? Zo kun jij met een leuke korting de Audi RS 6 GT kopen

Audi gaat zelf aan de tuning en komt met de dikste RS 6 tot nu toe

Dit is jouw kans om (voor weinig?) een Audi RS 6 te kopen met een bijzondere afkomst

Met de Audi RS 6 op zoek naar stationwagens in Amerika

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Zielige vloggertjes. Als ze een keer een kritisch woord krijgen dan is het altijd haat van anderen. Als de hype voorbij is kunnen ze weer burgers flippen bij de Mac.
Domme boys zijn blind voor feiten. Feiten = haat. De rekening komt later!
Wat ben je lekker jaloers lieverd.
Paar jaar veel geld verdienen. Paar jaar veel geld uitgeven. Populariteit voorbij. Binnen paar jaar failliet. Die vlogmannetjes gaan straks bij bosjes.