James Glickenhaus, oprichter van Scuderia Cameron Glickenhaus, raceauto-ontwikkelaar, autoverzamelaar en liefhebber, is niet zo gecharmeerd van de nieuwe De Tomaso P72. Hij vindt het ontwerp aan de buitenkant gejat is van de Ferrari P4/5 die voor hem werd ontworpen door Pininfarina. Het interieur zou afgekeken zijn van Pagani. Eerder liet hij zich daarover al uit op zijn persoonlijke Facebook-pagina, maar nu zet hij ook zijn eigen merk aan het werk. Wat is er aan de hand? Het opnieuw tot leven gewekte De Tomaso wil de productie van de P72 naar Amerika verhuizen. In een statement zeggen ze het gouden tijdperk van tussen de jaren twintig en zestig te willen terughalen. Volgens het merk ontbreekt het in Amerika aan design en vakmanschap. Door de productie van De Tomaso naar de VS te verplaatsen, zouden ze dat blijkbaar terugbrengen. Ze noemen het zelfs de ‘American Automotive Renaissance’. Het statement schiet bij niche-automerk Scuderia Cameron Glickenhaus compleet in het verkeerde keelgat. Verwijzend naar een artikel over De Tomaso op Autoblog.com plaatst het bedrijf een reactie op Facebook. ‘Deze jongens snuiven lijm. Gaan ze de Amerikaanse auto- of design-industrie redden? Door bling-bling, clowneske, opgeblazen versies te maken van de Ferrari P4/5 van Pininfarina? Door te racen op Le Mans, de Nürburgring of de Baja 1000? Door sneller te gaan dan onze vrienden bij SSC? Door de beste sportwagen ter wereld te maken voor het geld, de Corvette? Iets zo cool en redelijk geprijsd als de nieuwe Bronco? Door betere elektrische auto’s te maken dan Elon? F*** hen en het paard waarop ze binnen proberen te rijden.’ Dat de CEO zelf zulke krachttermen op zijn eigen Facebook zet, zou al opmerkelijk te noemen zijn – al zijn we door het Twitter-gebruik van Elon Musk heel wat gewend. Maar het is op z’n minst bijzonder dat deze tekst op de Facebook-pagina van het automerk Scuderia Cameron Glickenhaus staat. Het bericht werd trouwens om 22:00 uur lokale tijd (in New York) geplaatst, dus buiten werktijd. Of is het een uitgekiende zet om de aandacht van De Tomaso af te leiden en op Glickenhaus te vestigen?

Screenshot statement op Facebook

Reacties

  • James Glickenhaus heeft op 26 oktober 2020 geschreven:

    Working hours at Glickenhaus are 7/24/365. The arrogance and stupidity of their press release is beyond belief. It will be studied for years in marketing classes of a great example of what not to do.

    Reageer
  • TG heeft op 22 oktober 2020 geschreven:

    Mag er gewoon komen van mij.
    Het lijkt idd op een Ferrari maar daar kunnen ze in USA wat van leren.
    Wat is het design van hun (USA) enorm hard achteruit gegaan.

    Reageer

Laat een antwoord achter aan James Glickenhaus Reactie annuleren

(verplicht)