Golf GTI schampt Skoda op Autobahn-snelheid

Gelukkig loopt het goed af

Golf GTI crasht met 240 km/u tegen Skoda
Foto('s): Screenshot YouTubbe / Carpool of Eren

Zeker, de Skoda had beter in zijn buitenspiegel moeten kijken. Maar als we mensen zien die met hun hand op de pook van een automaat (die in Drive staat, niet in Manual) rijden, krijgen we altijd een beetje de neiging om de advocaat van de duivel te spelen. De bestuurder van de Golf GTI had meteen moeten remmen in plaats van met zijn grootlicht te flitsen.

Voor de stuurman aan wal lijkt het erop dat dit ongeval redelijk makkelijk voorkomen had kunnen worden. Na het contact creëren de Golf-bestuurder en de Skoda bovendien een gevaarlijke situatie door bijna te gaan stilstaan op de snelweg. De GTI-bestuurder zou als geen ander moeten weten dat daar mensen met een matige muzieksmaak en een beperkte vocabulaire met 240 km/u aan komen rijden. Goed, kies zelf maar een kant en vecht het uit in de reacties.

Golf GTI schampt Skoda op Autobahn-snelheid

Met dank aan Jim voor de tip!

Reacties
  1. Adam zegt op 4 oktober 2020 om 13:25:

    Waarom zie ik vrijwel alleen reacties over het rijgedrag van de Golf bestuurder. Heeft niemand gezien dat de rijstrook waar de Skoda zich op bevindt gewoon vrij is en deze geen reden heeft tot wisselen van rijstrook?

    Dit soort mensen zijn een gevaar op de weg. Niet spiegelen en wisselen van rijstrook waar het hun uitkomt…

  2. Em_ zegt op 3 oktober 2020 om 10:26:

    ‘t is net of de bestuurder van de Golf een GoPro heeft opgezet. Of is de cameratechniek tegenwoordig al zo goed dat we met de ogen van mensen mee kunnen filmen? Dacht het niet…

    Lijkt me waarschijnlijk dat deze knakker met een leuke waaghalzenvlog bezig was en het een beetje fout ging. Dom om het dan alsnog te publiceren. Maar ja, kijkcijfers gaan boven de levens van anderen he.

  3. Bert dijkkamp zegt op 2 oktober 2020 om 19:37:

    Levensgevaarlijk, een snelle auto in handen van iemand die de situatie niet goed en niet tijdig weet te taxeren.

  4. Johnny Verhoeven zegt op 2 oktober 2020 om 13:13:

    Ik rij regelmatig in Duistland +200 KMh. Maar nooit in dergelijke omstandigheden. Er moet maar een idioot naar links uitwijken. Onze GTI vriend had zijn snelheid serieus moeten verminderen en direct op de rem gaan staan van het moment de skoda naar links ging.

  5. Woontinduitsland zegt op 2 oktober 2020 om 12:50:

    Duitse autobahn limiet onbegrensd zolang de situatie het toe laat. In dit geval was simpel weg te druk en zit de golf rijder fout. (Buiten zijn reactie volgorde daar gelaten)

    • WoontookinDuitsland zegt op 2 oktober 2020 om 13:05:

      Inderdaad, zo ziet die ‘Polizei’ en de ‘Versicherung’ het ongetwijfeld ook.

  6. Jean-Paul zegt op 2 oktober 2020 om 10:52:

    240 per uur? remafstand wordt heel groot – dus elkaar doodrijden hoort erbij op een autosnelweg – berekend risico, niet ? als je 300 of meer wil rijden gebruik dan een racecircuit dan kun je lekker doorgaan – je kan ook een F1 machine op de weg loslaten, meer doden ?

    • reinier zegt op 2 oktober 2020 om 11:56:

      Waarom haperen jullie filmpjes altijd zo, 200gb data abonnement daar ligt het niet aan iig.

      • Jeffrey zegt op 3 oktober 2020 om 09:07:

        De Skoda rijden was zeker een Nederlander? Die kunnen namelijk echt niet rijden op de Duitse autobaan.

        • FRANS küppers zegt op 3 oktober 2020 om 15:43:

          Jammer genoeg had ik eens op de Duitse Autbahn, toen hier nog 100 km/h op autowegen verplicht was+_ 1987. Een Nl dafje die hardnekkig lnks met minder dan 100km/h reed.Een 100 km/h apostel, die kwam ik toen vaker tegen.ik moest met meer dan 200km/ rechts er langslangs.

      • Erik zegt op 2 oktober 2020 om 19:23:

        Openen in bijv. Chrome en het haperen is bij mij verdwenen…

      • Streamcruiser zegt op 2 oktober 2020 om 16:39:

        Zelfde probleem hier op 4G

      • Ikke zegt op 2 oktober 2020 om 15:54:

        Haperen?? die filmpjes gaan vlot, meschien even bekabeld netwerk gebruiken?

  7. Edwin zegt op 2 oktober 2020 om 08:58:

    Die Skoda rijder had er zeker van moeten zijn dat hij aan de inhaal manoeuvre kon beginnen. Hij heeft de snelheid van de Golf verkeerd ingeschat en had vanwege de vage situatie niet mogen gaan inhalen.

  8. Andreas zegt op 2 oktober 2020 om 07:50:

    Mensen duitse autobaan is bedoeld op de snelweg onbeperkt snelheid waar je mag rijden ruimte te geven, en deze situatie zovaak onnodige links schuift met doorgetrokken streep veroorzaakt is de boosdoener! Je bent verplicht in Duitsland minimaal 130 te rijden. circuit heeft helemaal geen zin om te rijden want daar gebeuren meer ongelukken en betaal je meer schade kosten. dus? oprotten met die lage snelheden! eerst van te voren kijken zodat je degene kan remmen!

    • Frans Van Goidsenhoven zegt op 2 oktober 2020 om 20:20:

      Op een autobaan 250 rijden kan elk klein kind. Op circuit snel rijden daarentegen… trouwens ik zit in een organisatie die al twintig jaar zowat 50 trackdays per jaar organiseert : onze eerste gewonde moet nog vallen.

    • Power2All zegt op 2 oktober 2020 om 14:13:

      Totale klapmongool dat je bent, er is geen minimum snelheid van 130.
      Ik heb een week lang op de Duitse weg gereden, je lult wat je barst.
      Als jij perse 130+ wilt rijden, zeg dan dag dag tegen je verzekering, want die vergoed alleen ongelukken die onder de 130KM zijn begaan.

    • JP zegt op 2 oktober 2020 om 12:43:

      Nee fout, alles boven de 130 is eigen risico en je bent volledig aansprakelijk voor het in gevaar brengen van medeweggebruikers of jezelf. Het is dus niet zo dat ongestraft hard kunt rijden als er veen snelheidslimiet is, dat zou redelijke puinhoop worden.

    • massis zegt op 2 oktober 2020 om 09:00:

      VERPLICHT minimaal 130? Bij mijn weten is het TOEGESTAAN 130+ te rijden, maar wordt je boven die snelheid minimaal gedeeltelijk aansprakelijk gesteld bij een ongeval.

    • Edwin zegt op 2 oktober 2020 om 08:56:

      Haha, minimaal 130 rijden in Duitsland? Leuk om dat zo te bekijken. Die 130 is een adviessnelheid. Het advies is om NIET harder te rijden dan 130. Maar leuk dat je het zo ziet, ik zou er ook wel voor zijn.

  9. rudy zegt op 2 oktober 2020 om 06:44:

    Remmen in plaats met lichten flikkeren…

    • Newsreader zegt op 2 oktober 2020 om 08:36:

      Als je kunt knipperen met je lichten kon je ook remmen.

    • Andreas zegt op 2 oktober 2020 om 07:52:

      eerst kijken dat je de ruimte hebt om te kunnen remmen!

  10. stef zegt op 2 oktober 2020 om 02:28:

    weln de trage auto doet een maneuvre, dus weet wel genoeg zekers. als je zomaar mag van vak veranderen zonder te kijken of er achterliggers aankomen, dan is de autobahn een killer baan eeh.

    • Power2All zegt op 2 oktober 2020 om 14:15:

      Jammer voor die snelrijder zal de verzekering middelvinger geven.
      Speciale manouvre of niet, het is druk op de weg, hij had sowieso niet deze snelheid mogen rijden op dat moment.
      Zoek maar op omtrent de regels in Duitsland, je mag alleen heel hard rijden, als het rustig en te doen is op de snelweg.
      Wat ik zag, was drukte, dus is het zijn eigen risico als ie zichzelf dood rijdt.

  11. Jos zegt op 1 oktober 2020 om 22:18:

    Eerst flikkeren, dan pas remmen… Debiel!

  12. Arno Overman zegt op 1 oktober 2020 om 21:06:

    racen moet je doen op het circuit en niet op de openbare weg ook niet op de autobahn. Het verschil in snelheid met de rest van het verkeer is veel te hoog en dan speel je Russisch roulette en dat is nooit goed te praten.

    • Andreas zegt op 2 oktober 2020 om 07:56:

      racen in circuit is zinloos! gebeuren meer ongelukken!

      deze bestuurder die van rechts komt die zomaar naar links opschuift heeft geen idee hoe gevaarlijk nadert!

      Duitse autobaan mag je onbeperkt rijden! en is daar ook jarenlang ook voor bedoeld dure snelle auto’s waar in thuis hoort!

      je bent verplicht mininaal 130 te rijden en harder! kan Nederlanders wat van leren!

      • Power2All zegt op 2 oktober 2020 om 14:17:

        “je bent verplicht mininaal 130 te rijden en harder!”

        NEE DAT IS NIET ZO. Jesus man, je moet helemaal niks, je mag gewoon 100 rijden op die weg.
        De meest linker baan is bedoeld als je wilt inhalen, niet om als een totale randdebiel anderen in gevaar te brengen.
        Het is druk op de weg, en wat zegt de Duitse wetgeving ?! Dan pas je je aan aan de rest.
        Dat je dat dan niet doet, is je eigen risico, alles BOVEN de 130KM wordt niet verzekerd, dus die randdebiel die zo hard tegen auto reedt, kan gedag zeggen tegen zijn verzekering.

        • Ronald zegt op 9 oktober 2020 om 09:00:

          Zie je vrachtwagens al 130 rijden? 😀

      • rob zegt op 2 oktober 2020 om 11:03:

        Net als dat jij wel eens Nederlands kan leren.

  13. Bert zegt op 1 oktober 2020 om 16:31:

    Volgens mij vervalt de verzekering als bestuurders er voor kiezen om te hard te rijden op de Autobahn.

    • Dave zegt op 2 oktober 2020 om 08:53:

      Klopt deels, het is niet zo dat je verzekering vervalt maar wel dat je aansprakelijk kan worden gesteld als de rechter meent dat het ongeval had kunnen voorkomen worden als je de advies snelheid had gereden.
      Je verzekering zal dus (deels) opdraaien voor de kosten. Hoe ze dit op jou verhalen is natuurlijk afhankelijk van je verzekeringspolis en of je al dan niet omnium verzekerd bent.

    • ollie323 zegt op 1 oktober 2020 om 21:49:

      Klopt. op de wegen zonder snelheidsbeperking geld alleen en advies van 130. Net als in nederland is iedereen die boven de advies snelheid rijd aansprakelijk.

    • Remon zegt op 1 oktober 2020 om 18:54:

      Volgens mij heb je gelijk Bert, of 100% aansprakelijkheid zover ik weet.

    • Bob zegt op 1 oktober 2020 om 18:44:

      Elke automobilist die sneller dan 130 rijdt is automatisch 50% aansprakelijk bij een ongeval.

      • Power2All zegt op 2 oktober 2020 om 14:21:

        Nope, 100% aansprakelijk.
        Als er een andere auto die in het ongeluk betrokken was, niet boven de 130KM reed, en het ongeluk niet voorkomen hadden kunnen (bij inhalen check je alvorens je gaat inhalen, de autorijder die naar links ging, keek zo te zien niet goed genoeg in zijn spiegeltjes, en is dus ook in dit geval mede verantwoordelijk), dan is degene 100% aansprakelijk.

        • delMonte zegt op 9 oktober 2020 om 09:31:

          Het is absoluut niet waar wat je zegt!

    • Danny zegt op 1 oktober 2020 om 18:42:

      Ehm.. op de Autobahn geldt op veel stukken geen maximum snelheid

      • WoontookinDuitsland zegt op 2 oktober 2020 om 13:14:

        Desalniettemin ben je op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk bij een ongeval als je meer dan 130 doet. Het is meer dan waarschijnlijk dat de bestuurder van die Golf voor zijn eigen schade opdraait en zijn verzekering de Skoda op zijn minst gedeeltelijk moet vergoeden (met een verhoging van zijn premie volgend jaar tot gevolg). De meeste mensen horen alleen ‘je mag zo snel als je wil op de Autobahn’, maar kennen de addertjes onder het gras niet. Een goeie raad: je mag best de paardjes eens laten rennen als je vrije baan hebt bij gelegenheid, maar hou je bij je dagelijkse ritten bij drukkere omstandigheden maar beter aan die 130 km/h.. Dat is bovendien ook nog eens beter voor je verbruik…

  14. Remon zegt op 1 oktober 2020 om 12:32:

    De Scoda had volgens mij niet de snelheid om in te halen. Golfbestuurder moet gewoon meteen remmen. Hoe zit het nu eigenlijk qua verzekering gezien de hoge snelheid?

    • Power2All zegt op 2 oktober 2020 om 14:22:

      Alles boven de 130KM wordt niet verzekerd, en zal de verzekering om de hardrijder verhalen.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws