Zeker, de Skoda had beter in zijn buitenspiegel moeten kijken. Maar als we mensen zien die met hun hand op de pook van een automaat (die in Drive staat, niet in Manual) rijden, krijgen we altijd een beetje de neiging om de advocaat van de duivel te spelen. De bestuurder van de Golf GTI had meteen moeten remmen in plaats van met zijn grootlicht te flitsen.

Lees ook: Lees hier hoe het zit met de verzekering en de aansprakelijkheid als je hard rijdt op de Autobahn

Voor de stuurman aan wal lijkt het erop dat dit ongeval redelijk makkelijk voorkomen had kunnen worden. Na het contact creëren de Golf-bestuurder en de Skoda bovendien een gevaarlijke situatie door bijna te gaan stilstaan op de snelweg. De GTI-bestuurder zou als geen ander moeten weten dat daar mensen met een matige muzieksmaak en een beperkte vocabulaire met 240 km/u aan komen rijden. Goed, kies zelf maar een kant en vecht het uit in de reacties.

Golf GTI schampt Skoda op Autobahn-snelheid

Met dank aan Jim voor de tip!

Reacties

  • gti 240 heeft op 6 september 2021 geschreven:

    leuk dat niemand dat witte autootje gezien heeft dat naar links wil op de meest rechtse baan skoda reageerde daar op golf is gewoon de lul
    had dit ook moeten zien
    240 zal alleen oog voor zijn baan hebben gehad

    Reageer
  • Ronald heeft op 6 september 2021 geschreven:

    Golf is achteropkomend verkeer. De verzekering is er zo klaar mee. Golf krijgt schuld. Te allen tijde moet je kunnen anticiperen op verkeer dat voor je rijdt.

    • InDeFile heeft op 7 september 2021 geschreven:

      Skoda maakt maneuver moet zie dat dat maneuver veilig kan en moet op tijd richting aanwijzers opzetten.

      • Phil heeft op 7 september 2021 geschreven:

        De eerste reactie op deze gevaarlijke situatie is met de verstralers flikkeren… Waarom niet remmen? Juist ja, afremmen is niet leuk en als het misloopt is het toch de schuld van de andere. De ene handeling is agressief duidelijk maken dat de weg van hem alleen is, de andere handeling is zorgen dat het veilig blijft. Ik zou als verzekeraar toch kiezen dat het agressieve gedrag verdwijnt uit het verkeer.

        Waarom mag die Golf rijder plots wel links blijven rijden tegen 20 per uur? Daar houdt die ook geen rekening meer met achteropkomend snel verkeer. Met deze aanrijding had hij op een veiligere manier naar de vluchtstrook kunnen gaan.

        Reageer
      Reageer
    • Rami heeft op 7 september 2021 geschreven:

      In Duitsland ook?

      Reageer
    Reageer
  • Arsimo heeft op 6 september 2021 geschreven:

    Die Skoda had beter op moeten letten voordat hij naar de linkerbaan ging, dus in die zin ging deze zeker de fout in. Maar de Golf was meer fout, te nonchalant en te ongeconcentreerd hard over de linkerbaan aan het racen. Op delen zonder maximum snelheid op de Autobahn mag je lekker hard ja, maar er zijn dan wel spelregels – de verkeerssituatie moet het verantwoord toelaten (drukte, weer e.a.) en met volledige concentratie en *altijd* berekend zijn op dat iemand plots naar links op je baan kan komen. Als je met je lichten kan gaan flitsen dan heb je ook tijd om flink snelheid te minderen en dan dit soort domme ongelukken te voorkomen.

    • Johnny heeft op 6 september 2021 geschreven:

      Vanaf 20 seconden in het filmpje al dat de 3 auto’s kort op elkaar zitten. Als ik in dit geval aan kom rijden met m’n motor laat ik gas los, je kunt je spiegel wel controleren maar met z’n snelheidsverschil kan de bestuurder in de Skoda er niets aan doen. Valt een hele reken theorie aan toe te voegen. Maar om het even simpel te houden. Als je 1 a 2 seconden van te voren in je spiegel kijkt, zou het kunnen dat de golf 6 tot 12 auto lengtes achter je is. Gebaseerd op een snelheidsverschil van 100kmph. Die Skoda heeft hem nooit aan zien komen.

      Reageer
    Reageer
  • Sjors heeft op 6 september 2021 geschreven:

    een hand aan t stuur met zo’n snelheid en ik zie jonge handen, 20 jaar of zoiets. de andere auto komt wel heel traag naar links en naar mijn idee te vroeg

    Reageer
  • Adam heeft op 4 oktober 2020 geschreven:

    Waarom zie ik vrijwel alleen reacties over het rijgedrag van de Golf bestuurder. Heeft niemand gezien dat de rijstrook waar de Skoda zich op bevindt gewoon vrij is en deze geen reden heeft tot wisselen van rijstrook?

    Dit soort mensen zijn een gevaar op de weg. Niet spiegelen en wisselen van rijstrook waar het hun uitkomt…

    • Foxmalden heeft op 5 september 2021 geschreven:

      In Duitsland ben je echt ook fout. Alle ongelukken boven de 130 ben je bij 240 km de sjaak. Zo hoort het ook. Hard rijden is ook een kunst die Golf niet beheerst

      Reageer
    • bikall heeft op 5 september 2021 geschreven:

      Idd. ik kan niet zien of hij nog de moeite genomen heeft om het knipperlicht te gebruiken. Gewoon naar links voor niets. Spiegels gebruiken ho maar.

      Reageer
    • Zeeg heeft op 5 september 2021 geschreven:

      Nog maar even kijken.
      Hij haalt een auto met kampeerwagen erachter in

      • Jents heeft op 6 september 2021 geschreven:

        Nee hoor, kijk zelf nog even een keer. Die kampeerwagen rijdt op de strook rechts van de Skoda. De Skoda heeft geen zichtbare reden om naar links te gaan.

        Reageer
      Reageer
    • Paulus van Berkel heeft op 29 december 2020 geschreven:

      230 rijden op een toch redelijk drukke autobahn is erg onverstandig. En dan niet gaan jammeren aub. Altijd zelf nadenken!!!!!

      Reageer
    Reageer
  • Em_ heeft op 3 oktober 2020 geschreven:

    ‘t is net of de bestuurder van de Golf een GoPro heeft opgezet. Of is de cameratechniek tegenwoordig al zo goed dat we met de ogen van mensen mee kunnen filmen? Dacht het niet…

    Lijkt me waarschijnlijk dat deze knakker met een leuke waaghalzenvlog bezig was en het een beetje fout ging. Dom om het dan alsnog te publiceren. Maar ja, kijkcijfers gaan boven de levens van anderen he.

    • Shiver heeft op 6 september 2021 geschreven:

      Sommige mensen hebben gewoon inderdaad een soort GoPro ipv een dashcam. Kan toch? Wat voor stunt zouden ze in godsnaam proberen uit te halen hier?

      Reageer
    Reageer
  • Bert dijkkamp heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

    Levensgevaarlijk, een snelle auto in handen van iemand die de situatie niet goed en niet tijdig weet te taxeren.

    Reageer
  • Johnny Verhoeven heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

    Ik rij regelmatig in Duistland +200 KMh. Maar nooit in dergelijke omstandigheden. Er moet maar een idioot naar links uitwijken. Onze GTI vriend had zijn snelheid serieus moeten verminderen en direct op de rem gaan staan van het moment de skoda naar links ging.

    Reageer
  • Woontinduitsland heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

    Duitse autobahn limiet onbegrensd zolang de situatie het toe laat. In dit geval was simpel weg te druk en zit de golf rijder fout. (Buiten zijn reactie volgorde daar gelaten)

    • WoontookinDuitsland heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Inderdaad, zo ziet die ‘Polizei’ en de ‘Versicherung’ het ongetwijfeld ook.

      Reageer
    Reageer
  • Jean-Paul heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

    240 per uur? remafstand wordt heel groot – dus elkaar doodrijden hoort erbij op een autosnelweg – berekend risico, niet ? als je 300 of meer wil rijden gebruik dan een racecircuit dan kun je lekker doorgaan – je kan ook een F1 machine op de weg loslaten, meer doden ?

    • reinier heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Waarom haperen jullie filmpjes altijd zo, 200gb data abonnement daar ligt het niet aan iig.

      • Jeffrey heeft op 3 oktober 2020 geschreven:

        De Skoda rijden was zeker een Nederlander? Die kunnen namelijk echt niet rijden op de Duitse autobaan.

        • FRANS küppers heeft op 3 oktober 2020 geschreven:

          Jammer genoeg had ik eens op de Duitse Autbahn, toen hier nog 100 km/h op autowegen verplicht was+_ 1987. Een Nl dafje die hardnekkig lnks met minder dan 100km/h reed.Een 100 km/h apostel, die kwam ik toen vaker tegen.ik moest met meer dan 200km/ rechts er langslangs.

          • Marc heeft op 6 september 2021 geschreven:

            Owwja die ken ik, of met caravan achter de auto helemaal naar links komen terwijl je met lichten aan op de linker baan aan komt stuiven. Het werd wel pas erg druk toen de grenzen met de DDR open gingen. Ineens een autobahn vol trabi”s.

          Reageer
        Reageer
      • Erik heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

        Openen in bijv. Chrome en het haperen is bij mij verdwenen…

        Reageer
      • Streamcruiser heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

        Zelfde probleem hier op 4G

        Reageer
      • Ikke heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

        Haperen?? die filmpjes gaan vlot, meschien even bekabeld netwerk gebruiken?

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Edwin heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

    Die Skoda rijder had er zeker van moeten zijn dat hij aan de inhaal manoeuvre kon beginnen. Hij heeft de snelheid van de Golf verkeerd ingeschat en had vanwege de vage situatie niet mogen gaan inhalen.

    Reageer
  • Andreas heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

    Mensen duitse autobaan is bedoeld op de snelweg onbeperkt snelheid waar je mag rijden ruimte te geven, en deze situatie zovaak onnodige links schuift met doorgetrokken streep veroorzaakt is de boosdoener! Je bent verplicht in Duitsland minimaal 130 te rijden. circuit heeft helemaal geen zin om te rijden want daar gebeuren meer ongelukken en betaal je meer schade kosten. dus? oprotten met die lage snelheden! eerst van te voren kijken zodat je degene kan remmen!

    • Frans Van Goidsenhoven heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Op een autobaan 250 rijden kan elk klein kind. Op circuit snel rijden daarentegen… trouwens ik zit in een organisatie die al twintig jaar zowat 50 trackdays per jaar organiseert : onze eerste gewonde moet nog vallen.

      Reageer
    • Power2All heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Totale klapmongool dat je bent, er is geen minimum snelheid van 130.
      Ik heb een week lang op de Duitse weg gereden, je lult wat je barst.
      Als jij perse 130+ wilt rijden, zeg dan dag dag tegen je verzekering, want die vergoed alleen ongelukken die onder de 130KM zijn begaan.

      • Paulus van Berkel heeft op 29 december 2020 geschreven:

        Nee, daar waar de advies snelheid 130 is, ben je ook verzekerd als je 200+ rijdt. Let wel, je kan wel mede verantwoordelijk worden ook al is het niet je schuld!! Dus, als een auto links gaat inhalen en jij komt daar met 230km/uur aanrijden, kan het zijn dat jij 20 tot 30% van de kosten, aansprakelijk wordt gesteld.

        Reageer
      Reageer
    • JP heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Nee fout, alles boven de 130 is eigen risico en je bent volledig aansprakelijk voor het in gevaar brengen van medeweggebruikers of jezelf. Het is dus niet zo dat ongestraft hard kunt rijden als er veen snelheidslimiet is, dat zou redelijke puinhoop worden.

      Reageer
    • massis heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      VERPLICHT minimaal 130? Bij mijn weten is het TOEGESTAAN 130+ te rijden, maar wordt je boven die snelheid minimaal gedeeltelijk aansprakelijk gesteld bij een ongeval.

      Reageer
    • Edwin heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Haha, minimaal 130 rijden in Duitsland? Leuk om dat zo te bekijken. Die 130 is een adviessnelheid. Het advies is om NIET harder te rijden dan 130. Maar leuk dat je het zo ziet, ik zou er ook wel voor zijn.

      Reageer
    Reageer
  • rudy heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

    Remmen in plaats met lichten flikkeren…

    • Newsreader heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Als je kunt knipperen met je lichten kon je ook remmen.

      Reageer
    • Andreas heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      eerst kijken dat je de ruimte hebt om te kunnen remmen!

      • Phantom heeft op 5 september 2021 geschreven:

        Met zo’n snelheid zal er niet snel iemand op je bumper zitten lijkt mij.

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • stef heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

    weln de trage auto doet een maneuvre, dus weet wel genoeg zekers. als je zomaar mag van vak veranderen zonder te kijken of er achterliggers aankomen, dan is de autobahn een killer baan eeh.

    • Power2All heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Jammer voor die snelrijder zal de verzekering middelvinger geven.
      Speciale manouvre of niet, het is druk op de weg, hij had sowieso niet deze snelheid mogen rijden op dat moment.
      Zoek maar op omtrent de regels in Duitsland, je mag alleen heel hard rijden, als het rustig en te doen is op de snelweg.
      Wat ik zag, was drukte, dus is het zijn eigen risico als ie zichzelf dood rijdt.

      • Paulus van Berkel heeft op 29 december 2020 geschreven:

        Neen, hij blijft verzekerd. Al zal de politie aantonen dat hij op dit stuk onverantwoord heeft gereden. Waarschijnlijke conclusie, de hardrijder zal 30 tot 40% aansprakelijk worden gesteld.

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Jos heeft op 1 oktober 2020 geschreven:

    Eerst flikkeren, dan pas remmen… Debiel!

    • 12much heeft op 6 september 2021 geschreven:

      Helemaal mee eens. Debiel in het kwadraat. Hij kon het niet eens meer beremmen, ook al had ie dat gedaan ipv knipperen.
      Ze moeten hetzelfde systeem invoeren als met motoren: geen ervaring? Dan begin je maar met een eend of een fiat 500. En dan niet een abarth natuurlijk😎

      Reageer
    Reageer
  • Arno Overman heeft op 1 oktober 2020 geschreven:

    racen moet je doen op het circuit en niet op de openbare weg ook niet op de autobahn. Het verschil in snelheid met de rest van het verkeer is veel te hoog en dan speel je Russisch roulette en dat is nooit goed te praten.

    • Andreas heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      racen in circuit is zinloos! gebeuren meer ongelukken!

      deze bestuurder die van rechts komt die zomaar naar links opschuift heeft geen idee hoe gevaarlijk nadert!

      Duitse autobaan mag je onbeperkt rijden! en is daar ook jarenlang ook voor bedoeld dure snelle auto’s waar in thuis hoort!

      je bent verplicht mininaal 130 te rijden en harder! kan Nederlanders wat van leren!

      • Power2All heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

        “je bent verplicht mininaal 130 te rijden en harder!”

        NEE DAT IS NIET ZO. Jesus man, je moet helemaal niks, je mag gewoon 100 rijden op die weg.
        De meest linker baan is bedoeld als je wilt inhalen, niet om als een totale randdebiel anderen in gevaar te brengen.
        Het is druk op de weg, en wat zegt de Duitse wetgeving ?! Dan pas je je aan aan de rest.
        Dat je dat dan niet doet, is je eigen risico, alles BOVEN de 130KM wordt niet verzekerd, dus die randdebiel die zo hard tegen auto reedt, kan gedag zeggen tegen zijn verzekering.

        • Ronald heeft op 9 oktober 2020 geschreven:

          Zie je vrachtwagens al 130 rijden? 😀

          Reageer
        Reageer
      • rob heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

        Net als dat jij wel eens Nederlands kan leren.

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Bert heeft op 1 oktober 2020 geschreven:

    Volgens mij vervalt de verzekering als bestuurders er voor kiezen om te hard te rijden op de Autobahn.

    • Paulus van Berkel heeft op 29 december 2020 geschreven:

      Neen!!

      Reageer
    • Dave heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Klopt deels, het is niet zo dat je verzekering vervalt maar wel dat je aansprakelijk kan worden gesteld als de rechter meent dat het ongeval had kunnen voorkomen worden als je de advies snelheid had gereden.
      Je verzekering zal dus (deels) opdraaien voor de kosten. Hoe ze dit op jou verhalen is natuurlijk afhankelijk van je verzekeringspolis en of je al dan niet omnium verzekerd bent.

      Reageer
    • ollie323 heeft op 1 oktober 2020 geschreven:

      Klopt. op de wegen zonder snelheidsbeperking geld alleen en advies van 130. Net als in nederland is iedereen die boven de advies snelheid rijd aansprakelijk.

      Reageer
    • Remon heeft op 1 oktober 2020 geschreven:

      Volgens mij heb je gelijk Bert, of 100% aansprakelijkheid zover ik weet.

      Reageer
    • Bob heeft op 1 oktober 2020 geschreven:

      Elke automobilist die sneller dan 130 rijdt is automatisch 50% aansprakelijk bij een ongeval.

      • Paulus van Berkel heeft op 29 december 2020 geschreven:

        Neen! De politie kijkt altijd hoe groot je aandeel was ten tijde van het ongeluk. Dat kan dus zijn dat je misschien 10 tot wel 50% aansprakelijk kan worden gesteld.

        Reageer
      • Power2All heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

        Nope, 100% aansprakelijk.
        Als er een andere auto die in het ongeluk betrokken was, niet boven de 130KM reed, en het ongeluk niet voorkomen hadden kunnen (bij inhalen check je alvorens je gaat inhalen, de autorijder die naar links ging, keek zo te zien niet goed genoeg in zijn spiegeltjes, en is dus ook in dit geval mede verantwoordelijk), dan is degene 100% aansprakelijk.

        • delMonte heeft op 9 oktober 2020 geschreven:

          Het is absoluut niet waar wat je zegt!

          Reageer
        Reageer
      Reageer
    • Danny heeft op 1 oktober 2020 geschreven:

      Ehm.. op de Autobahn geldt op veel stukken geen maximum snelheid

      • WoontookinDuitsland heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

        Desalniettemin ben je op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk bij een ongeval als je meer dan 130 doet. Het is meer dan waarschijnlijk dat de bestuurder van die Golf voor zijn eigen schade opdraait en zijn verzekering de Skoda op zijn minst gedeeltelijk moet vergoeden (met een verhoging van zijn premie volgend jaar tot gevolg). De meeste mensen horen alleen ‘je mag zo snel als je wil op de Autobahn’, maar kennen de addertjes onder het gras niet. Een goeie raad: je mag best de paardjes eens laten rennen als je vrije baan hebt bij gelegenheid, maar hou je bij je dagelijkse ritten bij drukkere omstandigheden maar beter aan die 130 km/h.. Dat is bovendien ook nog eens beter voor je verbruik…

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Remon heeft op 1 oktober 2020 geschreven:

    De Scoda had volgens mij niet de snelheid om in te halen. Golfbestuurder moet gewoon meteen remmen. Hoe zit het nu eigenlijk qua verzekering gezien de hoge snelheid?

    • Power2All heeft op 2 oktober 2020 geschreven:

      Alles boven de 130KM wordt niet verzekerd, en zal de verzekering om de hardrijder verhalen.

      • Die ene heeft op 6 september 2021 geschreven:

        Als je boven de 130 een ongeluk hebt, dan zal je als bestuurder moeten aantonen dat je geen onnodig risico hebt genomen. Lukt dat, dan ben je verzekerd. Lukt dat niet, dan ben je zelf aansprakelijk.

        Reageer
      • Power2Power heeft op 30 december 2020 geschreven:

        Je doet wel of je de wijsheid in pacht hebt. Werk je bij een verzekering of zo? Heb je dossiers bestudeerd? #internetkentveleprofessoren

        Reageer
      Reageer
    Reageer

Laat een antwoord achter aan Danny Reactie annuleren

(verplicht)