
Dat treft: je was op zoek naar een fijne diesel met hoge instap om op en neer naar de sportschool te rijden. Pak dan de grootste sloophamer die je kunt vinden, en mep dat spaarvarkentje aan diggelen voor wat zomaar de dikste Jaguar F-Pace van dit moment kan zijn.
De Hamann Jaguar F-Pace staat as we speak op de autosalon van Genève als promo-ding. IJverige poetsers hebben de lakdikte inmiddels gehalveerd om alle vette vingers van nieuwsgierige bezoekers eraf te boenen. Potentiële kopers met smetvrees kunnen beter even verder kijken; het interieur zal van boven tot onder betast zijn.
Wat maakt de Hamann Jaguar F-Pace zo dik? Eigenlijk niet heel veel. Hij is voornamelijk een stuk breder door een widebody kit en een set van 23-inch hoepels vullen de uitgeklopte kasten op. Of je voor de zwarte of zilverkleurige velgen kunt kiezen, is niet bekend. Misschien krijg je er twee van elk. Een voorspoiler en vier ovale uitlaatpijpen zijn de kersen op de taart. Van de 3,0-liter dieselmotor bleef Hamann af.
Wat kost de Hamann Jaguar F-Pace?
De Hamann Jaguar F-Pace heb je voor het lieve prijsje van 99.990 euro, exclusief BTW, importkosten en zulks ongein. Een pittig bedrag dus voor een diesel-Jaguar met wat stukken polyester. In Nederland kost een nieuwe 300 pk sterke F-Pace zonder vette vingers 81.130 euro, inclusief belastingen. Maar, met de Hamann Jaguar F-Pace heb je wel een wereldberoemd exemplaar onder je zitvlees.
Meer van TopGear


Deze dure auto’s komen niet terug volgend jaar

Fabrikant stopt met betaalbare verbrandingsmotoren en gaat voor dure EV’s

Jaguar wordt volgend jaar elektrisch, maar schrapt nu wel de enige EV uit het assortiment

De Jaguar F-Pace krijgt een laatste speciale versie voordat het merk volledig elektrisch wordt

Jaguar F-Pace P400e PHEV R-Dynamic HSE

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Hamann M2: redelijk bescheiden

Hamann Evoque Convertible: dakje dicht

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

De Nissan Qashqai facelift rijdt zelf

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
