
Dat treft: je was op zoek naar een fijne diesel met hoge instap om op en neer naar de sportschool te rijden. Pak dan de grootste sloophamer die je kunt vinden, en mep dat spaarvarkentje aan diggelen voor wat zomaar de dikste Jaguar F-Pace van dit moment kan zijn.
De Hamann Jaguar F-Pace staat as we speak op de autosalon van Genève als promo-ding. IJverige poetsers hebben de lakdikte inmiddels gehalveerd om alle vette vingers van nieuwsgierige bezoekers eraf te boenen. Potentiële kopers met smetvrees kunnen beter even verder kijken; het interieur zal van boven tot onder betast zijn.
Wat maakt de Hamann Jaguar F-Pace zo dik? Eigenlijk niet heel veel. Hij is voornamelijk een stuk breder door een widebody kit en een set van 23-inch hoepels vullen de uitgeklopte kasten op. Of je voor de zwarte of zilverkleurige velgen kunt kiezen, is niet bekend. Misschien krijg je er twee van elk. Een voorspoiler en vier ovale uitlaatpijpen zijn de kersen op de taart. Van de 3,0-liter dieselmotor bleef Hamann af.
Wat kost de Hamann Jaguar F-Pace?
De Hamann Jaguar F-Pace heb je voor het lieve prijsje van 99.990 euro, exclusief BTW, importkosten en zulks ongein. Een pittig bedrag dus voor een diesel-Jaguar met wat stukken polyester. In Nederland kost een nieuwe 300 pk sterke F-Pace zonder vette vingers 81.130 euro, inclusief belastingen. Maar, met de Hamann Jaguar F-Pace heb je wel een wereldberoemd exemplaar onder je zitvlees.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Fabrikant stopt met betaalbare verbrandingsmotoren en gaat voor dure EV’s

Jaguar wordt volgend jaar elektrisch, maar schrapt nu wel de enige EV uit het assortiment

De Jaguar F-Pace krijgt een laatste speciale versie voordat het merk volledig elektrisch wordt

Jaguar F-Pace P400e PHEV R-Dynamic HSE

Jaguar F-Pace SVR is 3 km/u sneller en 3% gladder

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Deze dure auto’s komen niet terug volgend jaar

Hamann M2: redelijk bescheiden

Hamann Evoque Convertible: dakje dicht

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

De Nissan Qashqai facelift rijdt zelf

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate
