
Dat treft: je was op zoek naar een fijne diesel met hoge instap om op en neer naar de sportschool te rijden. Pak dan de grootste sloophamer die je kunt vinden, en mep dat spaarvarkentje aan diggelen voor wat zomaar de dikste Jaguar F-Pace van dit moment kan zijn.
De Hamann Jaguar F-Pace staat as we speak op de autosalon van Genève als promo-ding. IJverige poetsers hebben de lakdikte inmiddels gehalveerd om alle vette vingers van nieuwsgierige bezoekers eraf te boenen. Potentiële kopers met smetvrees kunnen beter even verder kijken; het interieur zal van boven tot onder betast zijn.
Wat maakt de Hamann Jaguar F-Pace zo dik? Eigenlijk niet heel veel. Hij is voornamelijk een stuk breder door een widebody kit en een set van 23-inch hoepels vullen de uitgeklopte kasten op. Of je voor de zwarte of zilverkleurige velgen kunt kiezen, is niet bekend. Misschien krijg je er twee van elk. Een voorspoiler en vier ovale uitlaatpijpen zijn de kersen op de taart. Van de 3,0-liter dieselmotor bleef Hamann af.
Wat kost de Hamann Jaguar F-Pace?
De Hamann Jaguar F-Pace heb je voor het lieve prijsje van 99.990 euro, exclusief BTW, importkosten en zulks ongein. Een pittig bedrag dus voor een diesel-Jaguar met wat stukken polyester. In Nederland kost een nieuwe 300 pk sterke F-Pace zonder vette vingers 81.130 euro, inclusief belastingen. Maar, met de Hamann Jaguar F-Pace heb je wel een wereldberoemd exemplaar onder je zitvlees.
Meer van TopGear


Fabrikant stopt met betaalbare verbrandingsmotoren en gaat voor dure EV’s

Jaguar wordt volgend jaar elektrisch, maar schrapt nu wel de enige EV uit het assortiment

De Jaguar F-Pace krijgt een laatste speciale versie voordat het merk volledig elektrisch wordt

Jaguar F-Pace P400e PHEV R-Dynamic HSE

Jaguar F-Pace SVR is 3 km/u sneller en 3% gladder

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Hamann M2: redelijk bescheiden

Hamann Evoque Convertible: dakje dicht

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

De Nissan Qashqai facelift rijdt zelf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben

Hemelvaartsdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)
