Hamann M2: redelijk bescheiden

Geef een Duitse tuner een BMW en het loopt meestal verschrikkelijk uit de hand. Zo bekeken valt de Hamann M2 nog wel mee. Kunnen we dan nérgens meer op rekenen?

Hamann M2
Hamann M2
Hamann M2
Hamann M2
Hamann M2
Hamann M2
Hamann M2
Hamann M2
Hamann M2
Hamann M2

We kennen Hamann inmiddels als een tuningfirma die nergens te beroerd voor is. Ze grijpen zo’n beetje alles wat ze voor de voeten loopt en net even niet goed oplet. En ze maken er van alles van, van ‘kon erger’ tot ‘Oh Mijn God!’. Deze verbouwing valt duidelijk in de eerste categorie: dit is de Hamann M2.

Wat is er gebeurd aan die Hamann M2?

Wat we zeggen: het kon erger. Zeker, er zijn wat extra spoilers en luchtgaten. Er zijn opeens blauwe wielen. Er is een ander uitlaatsysteem. Er is gerommeld aan het motormanagement, wat 50 extra pk’s oplevert (420 in plaats van 370) en ook 65 Nm extra trekkracht (530 tegen 465). Maar dat is allemaal ‘Kleines Bier’ voor een firma als Hamann. Ze gaan nog verder: die wielen hóeven bijvoorbeeld niet eens per se in blauw.

Wat is er gebeurd? Leren ze het? Hadden ze hun dag niet? Of vonden ze de M2 van zichzelf al bruut genoeg? We zullen het nooit weten. Maar als Duitse tuners subtiel gaan doen, moeten we ons terdege afvragen of het Einde der Tijden niet heel erg dichtbij aan het komen is.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken