
Al voor de lancering van de Purosangue wisten we dat de Ferrari SUV niet het bestverkochte model ging worden. Niet omdat we overoptimistisch zijn over de 296 en andere rappe Ferrari’s, maar omdat het merk het van tevoren zelf al aangaf. De SUV mag niet meer dan 20 procent van alle verkopen omvatten. Blijkbaar gaan de reserveringen zo goed dat je de Ferrari Purosangue voorlopig niet meer kunt bestellen.
De baas van de marketing en commercie van Ferrari, Enrico Galliera, vertelt aan Drive over de reserveringstop: ‘Het is geen geheim dat we geen bestellingen meer aannemen. Er was zoveel interesse, zonder dat we een enkele auto hebben afgeleverd.’ Hij vertelt niet hoeveel exemplaren er voorlopig besteld zijn of hoe groot het aandeel is ten opzichte van andere Ferrari’s.
Specificaties van de Ferrari SUV
Ook legt Galliera uit waarom Ferrari vasthoudt aan het maximale verkooppercentage voor de Purosangue. ‘We hebben een besluit genomen dat volgens ons overeenkomt met de positionering van Ferrari en het model.’ De positionering is duidelijk anders dan die van Lamborghini, waar de Urus vrolijk doorgaat als meeste verkochte Lambo. Benieuwd wat voor strategie McLaren voor zijn SUV’s gaat kiezen.
De gelukkigen die een reservering voor een Ferrari Purosangue wisten te bemachtigen, kunnen hun borst natmaken. De SUV komt met een 6,5-liter V12-motor zonder turbo’s, goed voor 725 pk en 716 Nm. De 0-naar-100-tijd is 3,3 seconden en de 0-naar-200-tijd is 10,6 seconden. De topsnelheid ligt op ruim 310 km/u. Voor dat alles dien je wel even 390.000 euro over te maken – plus nog een flinke zwik Nederlandse belastingen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen

Ferrari Purosangue review: Is het stiekem de beste Ferrari van dit moment?

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
