
Al voor de lancering van de Purosangue wisten we dat de Ferrari SUV niet het bestverkochte model ging worden. Niet omdat we overoptimistisch zijn over de 296 en andere rappe Ferrari’s, maar omdat het merk het van tevoren zelf al aangaf. De SUV mag niet meer dan 20 procent van alle verkopen omvatten. Blijkbaar gaan de reserveringen zo goed dat je de Ferrari Purosangue voorlopig niet meer kunt bestellen.
De baas van de marketing en commercie van Ferrari, Enrico Galliera, vertelt aan Drive over de reserveringstop: ‘Het is geen geheim dat we geen bestellingen meer aannemen. Er was zoveel interesse, zonder dat we een enkele auto hebben afgeleverd.’ Hij vertelt niet hoeveel exemplaren er voorlopig besteld zijn of hoe groot het aandeel is ten opzichte van andere Ferrari’s.
Specificaties van de Ferrari SUV
Ook legt Galliera uit waarom Ferrari vasthoudt aan het maximale verkooppercentage voor de Purosangue. ‘We hebben een besluit genomen dat volgens ons overeenkomt met de positionering van Ferrari en het model.’ De positionering is duidelijk anders dan die van Lamborghini, waar de Urus vrolijk doorgaat als meeste verkochte Lambo. Benieuwd wat voor strategie McLaren voor zijn SUV’s gaat kiezen.
De gelukkigen die een reservering voor een Ferrari Purosangue wisten te bemachtigen, kunnen hun borst natmaken. De SUV komt met een 6,5-liter V12-motor zonder turbo’s, goed voor 725 pk en 716 Nm. De 0-naar-100-tijd is 3,3 seconden en de 0-naar-200-tijd is 10,6 seconden. De topsnelheid ligt op ruim 310 km/u. Voor dat alles dien je wel even 390.000 euro over te maken – plus nog een flinke zwik Nederlandse belastingen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen

Ferrari Purosangue review: Is het stiekem de beste Ferrari van dit moment?

Ferrari Purosangue review: Moet Ferrari zich schamen voor zijn SUV?

Hoeveel minder wordt een Ferrari Purosangue waard als je er 60.000 euro in steekt?

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

Waarom je Ferrari F40 van 3.000.000 euro mechanisch moet aanpassen

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Volvo XC90 T8 AWD Plug-in Hybrid: kan ie nog meekomen met de concurrentie (review)

De vernieuwde BMW iX is beter en te bestellen met een tegenstrijdig pakket

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Deze elektrische auto rijdt (verrassend genoeg) het het verst als het ijskoud is

BMW XM Label Red: hoe rijdt de minst subtiele auto van dit moment? (review)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
