
Al voor de lancering van de Purosangue wisten we dat de Ferrari SUV niet het bestverkochte model ging worden. Niet omdat we overoptimistisch zijn over de 296 en andere rappe Ferrari’s, maar omdat het merk het van tevoren zelf al aangaf. De SUV mag niet meer dan 20 procent van alle verkopen omvatten. Blijkbaar gaan de reserveringen zo goed dat je de Ferrari Purosangue voorlopig niet meer kunt bestellen.
De baas van de marketing en commercie van Ferrari, Enrico Galliera, vertelt aan Drive over de reserveringstop: ‘Het is geen geheim dat we geen bestellingen meer aannemen. Er was zoveel interesse, zonder dat we een enkele auto hebben afgeleverd.’ Hij vertelt niet hoeveel exemplaren er voorlopig besteld zijn of hoe groot het aandeel is ten opzichte van andere Ferrari’s.
Specificaties van de Ferrari SUV
Ook legt Galliera uit waarom Ferrari vasthoudt aan het maximale verkooppercentage voor de Purosangue. ‘We hebben een besluit genomen dat volgens ons overeenkomt met de positionering van Ferrari en het model.’ De positionering is duidelijk anders dan die van Lamborghini, waar de Urus vrolijk doorgaat als meeste verkochte Lambo. Benieuwd wat voor strategie McLaren voor zijn SUV’s gaat kiezen.
De gelukkigen die een reservering voor een Ferrari Purosangue wisten te bemachtigen, kunnen hun borst natmaken. De SUV komt met een 6,5-liter V12-motor zonder turbo’s, goed voor 725 pk en 716 Nm. De 0-naar-100-tijd is 3,3 seconden en de 0-naar-200-tijd is 10,6 seconden. De topsnelheid ligt op ruim 310 km/u. Voor dat alles dien je wel even 390.000 euro over te maken – plus nog een flinke zwik Nederlandse belastingen.
Meer van TopGear


Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen

Ferrari Purosangue review: Is het stiekem de beste Ferrari van dit moment?

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
