
Al voor de lancering van de Purosangue wisten we dat de Ferrari SUV niet het bestverkochte model ging worden. Niet omdat we overoptimistisch zijn over de 296 en andere rappe Ferrari’s, maar omdat het merk het van tevoren zelf al aangaf. De SUV mag niet meer dan 20 procent van alle verkopen omvatten. Blijkbaar gaan de reserveringen zo goed dat je de Ferrari Purosangue voorlopig niet meer kunt bestellen.
De baas van de marketing en commercie van Ferrari, Enrico Galliera, vertelt aan Drive over de reserveringstop: ‘Het is geen geheim dat we geen bestellingen meer aannemen. Er was zoveel interesse, zonder dat we een enkele auto hebben afgeleverd.’ Hij vertelt niet hoeveel exemplaren er voorlopig besteld zijn of hoe groot het aandeel is ten opzichte van andere Ferrari’s.
Specificaties van de Ferrari SUV
Ook legt Galliera uit waarom Ferrari vasthoudt aan het maximale verkooppercentage voor de Purosangue. ‘We hebben een besluit genomen dat volgens ons overeenkomt met de positionering van Ferrari en het model.’ De positionering is duidelijk anders dan die van Lamborghini, waar de Urus vrolijk doorgaat als meeste verkochte Lambo. Benieuwd wat voor strategie McLaren voor zijn SUV’s gaat kiezen.
De gelukkigen die een reservering voor een Ferrari Purosangue wisten te bemachtigen, kunnen hun borst natmaken. De SUV komt met een 6,5-liter V12-motor zonder turbo’s, goed voor 725 pk en 716 Nm. De 0-naar-100-tijd is 3,3 seconden en de 0-naar-200-tijd is 10,6 seconden. De topsnelheid ligt op ruim 310 km/u. Voor dat alles dien je wel even 390.000 euro over te maken – plus nog een flinke zwik Nederlandse belastingen.
Meer van TopGear


Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen

Ferrari Purosangue review: Is het stiekem de beste Ferrari van dit moment?

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?
